Vadims Kalašovs. Ēnu mēris

Vadims Pavlovičs Kalašovs - krievu rakstnieks, kurš strādā fantāzijas žanrā; datorspēļu izstrādātājs un scenārists.

Dzimis Kiņešmā, daudzbērnu ģimenē (astoņi bērni). Mamma strādāja par skolotāju, tētis - par aušanas meistara palīgu. Pēc skolas Vadims iestājās Ivanovas kultūras skolā uz režijas kursu, pēc tam turpināja studijas Maskavā. Šeit viņš sāka rakstīt fantastiskus stāstus un garstāstus, kas 2008.-2011.gadā tika publicēts izdevniecību "Azbuka" (sērija "FANOTEKA") un "Eksmo" (sērija "Cīņas maģija") krājumos. Tagad viņš dzīvo Sanktpēterburgā.

Spēļu nozarē - kopš 2010. gada 26. janvāra. Pirmā spēle bija tiešsaistes RPG antīkajā fantāzijas vidē. Pilns spēles scenārijs (divi spēles visumi, gandrīz simts vietu apraksti, simts monstri, piecdesmit NPC, pieci simti aprīkojuma, visi dialogi utt.) tiek veidots, pamatojoties uz viņa paša sižetu. Briesmoņi, atrašanās vietas utt. izmantoja arī Vadima Kalašova koncepciju. Tagad šis projekts, diemžēl, ir iesaldēts. Otrais projekts bija gadījuma meklējumi, kurus iedvesmoja slavenā vampīru sāga "Krēsla" - studijas "Enngames" "Krēslas skola". Nu, tad lietas gāja kalnup - visu projektu saraksts atsākšanā aizņem trīs lappuses. Laika gaitā Vadims Kalašovs cer "izstumt no pjedestāla labākos Krievijas spēļu industrijas scenāristus Aleksandru Zoriču vai uzrakstīt jaunu "Ragani"."

Un tad pienāca televīzijas debijas kārta: 2018. gada novembrī NTV kanālā tika demonstrēta 20 sēriju filma "Kupčino", kuras sākotnējās idejas un scenārija autors bija Vadims Kalašovs. Darbība televīzijas sērijā notiek 1980. gados. "Es neatradu laiku, par kuru rakstīju, bet es to izpētīju pēc aculiecinieku stāstiem un dokumentiem," saka Vadims. Saskaņā ar sižetu maskavieti, tiesību studentu un mūziķi-rokeri Fjodoru Stukovu par krāpšanos ar valūtu vajadzēja saukt pie atbildības, bet vecāki viņu “slēpa”, nosūtot viņu pie tēvoča Ļeņingradā un dabūjot darbu policijā. Tātad Fedja kļūst par Vasiļiča - rajona policista praktikantu. Kā saka autors, ne viss sērijā izdevās tā, kā viņš bija iecerējis: bez viņa pie scenārija strādāja vēl viena persona - laikmeta aculiecinieks. Turklāt TV kanālam ir savas formāta prasības. "Bet man nav kauna par savu darbu," saka scenārists, "intonācijas ziņā sērija ir tuvāka cienītājiem un žanra ziņā klasiskam detektīvam."

Un 2019. gada jūlijā Kalašovs debitēja kā nozīmīgākās zinātniskās fantastikas prozas autors: sērijā “Iebrukums. Zinātniskās fantastikas jaunumi "tika publicēts romāns" Ēnu mēris", kura varonis, vientuļais mednieks Ole Zobennesis, kurš mēra laikā zaudēja māti, pārvērtās par nežēlīgu atriebēju: bez izšķirības iznīcinot visus Ēnu cilvēku pārstāvjus, viņš zaudēja proporcijas izjūtu un aizmirsa, kā atšķirt labu no ļauna... Autora foto internetā nav atrodami.

https://fantlab.ru/autor5611

Ēnu mēris.

Ole Zobennesis, vienmēr ir bijis vientuļš mednieks. Ēnu sērga viņu tādu padarīja. Zaudējis māti mēra laikā, Ole pārvērtās par nežēlīgu atriebēju. Bez izšķirības nogalinot visus Ēnu cilvēku pārstāvjus, viņš zaudēja proporcijas izjūtu un aizmirsa, kā atšķirt labu un ļaunu. Bet vai ienaidnieks ir tik bīstams? Ir pienācis laiks izdarīt izvēli: atstāt zobenu nakstī un sodīt cilvēci nenovēršamai nāvei, vai arī ... izliet asinis pār zemi un atcelt sevī esošo Cilvēku. (2019)

https://fantlab.ru/work1283086

Ēnu mēris - 2. Ne kauna ēnas (pirmā daļa)

Šausmas. Naids. Tumsa. Tā sākās pirmā Ēnu mēra pandēmija ... Zaudējusi savu likumīgo valdnieku, Bleironas Lielhercogiste atradās viena soļa attālumā no kara par varu starp bruņiniekiem un tirgotājiem. Naidīgie kaimiņi un Deviņu atamaniešu nakts armija cer gaidāmajā strīdā dabūt arī savu džekpotu. Un tikai daži iesācēji zina, ka ienaidnieks ir daudz bīstamāks uz sliekšņa. Ienaidnieks, kurš nebaidās no zobeniem un šķēpiem, neņem gūstekņus un kura savienību nevar nopirkt zeltā. Ienaidnieks ir ne tikai Bleijroniešiem, bet arī visai cilvēcei. Tās nosaukums ir Ēnu mēris. Briesmīga neārstējama slimība jau ir pārvērtušas vairākas karaļvalstis par pamestu tuksnesi. Un tās pārvadātāji jau atrodas Lielhercogistes galvaspilsētā. Divi zilacaini pusaudži, brālis un māsa, nezina, kad pamodīsies viņu ēnas, bet, ja tas notiks Bleironā, valsti pat neglābs brīnums, pandēmija norīs veselas pilsētas. Tātad bērniem jāmirst? Bet vai cilvēces glābšana ir vērta pat viena nomocīta bērna asaras? (2020)

https://fantlab.ru/work1283085