Ar ko viss sākās
1955.gada 2.jūlijā pasažieru lidmašīna Pan American Airways ar reisu 914 izlidoja no Ņujorkas un tai vajadzēja piezemēties 9:55 Maiami. Uz borta bija 61 cilvēks: no tiem 57 pasažieri un 4 ekipāžas locekļi. Pēc 3 stundām piloti pārstāja iziet uz sakariem, bet pats laineris negaidīti izzuda no radariem. Par cik maršruts daļēji gāja virs Atlantijas okeāna, aviācijas pārstāvji pieļāva, ka lidmašīna cieta avāriju virs ūdens un noslīka. Uzreiz tika organizēti vērienīgi meklēšanas pasākumi, kuri tā arī nedeva rezultātus. Neizdevās atrast nevienu atlūzu – milzīgā mašīna it kā izšķīda gaisā! Neskatoties uz to, ka gaisa kuģis skaitījās pazudis bez vēsts, ASV varas iestādēm neatlika nekas cits, kā paziņot par tā avāriju.
Pēc 37 gadiem...
Pēc kāda laika par lidmašīnu aizmirsa, taču precīzi pēc 37 gadiem tā negaidīti parādījās Venecuēlā. 1992.gada 9.septembrī Huans de La KOrte, Karakasas lidostas dispečers, ieraudzīja radaros neatpazītu objektu. Jau pēc 10 minūtēm kļuva skaidrs, ka lidostai neplānoti tuvojas lidmašīna. Bet, kad dispečeri ieskatījās, izrādījās ka laineris ir ļoti vecs – tādus ražoja gandrīz pirms 40 gadiem.
Huans de La Korte pasteidzās sazināties ar noslēpumainās lidmašīnas ekipāžu pa rāciju. Viņš pajautāja, kurp dodas laineris, uz ko saņēma atbildi: “Tas ir reiss 914, mēs dodamies uz Floridu pa maršrutu Ņujorka – Maiami. Uz borta ir 57 pasažieri un 4 apkalpes locekļi.” Huans de La Korte pa rāciju pateica, ka lidmašīna ir novirzījusies no kursa pa 1500 kilometriem un paziņoja esošo datumu: 1992.gada 21. maijs. Atbilde nesekoja, toties dispečeri skaidri sadzirdēja ekspresīvu lamāšanos.
Vēl kāds bija Karakasas lidostas dispečeru izbrīns, kad viņi saprata, ka viņiem tuvojas laineris, kurš pazuda pirms 37 gadiem! Tomēr tika pieņemts lēmums steidzamības kārtā sagatavot joslu, lai uzņemtu gaisa kuģi. Laineris veiksmīgi nosēdās, un pie tā saskrēja lidostas darbinieki.
Taču ekipāžas komandieris nesteidzās iziet uz kontaktu. Tā vietā viņš ar žestu parādīja, lai viņus atstāj mierā, bet pēc dažām minūtēm lidmašīna kā nekas nebūtu noticis pacēlās gaisā un izgaisa mākoņos.
Tūlīt sākās izmeklēšana. Aculiecinieki apgalvoja, ka pasažieru sejas, kuras bija piekļāvušās iluminatoriem, bija klātas ar šausmu grimasēm. Visu varētu norakstīt uz halucināciju, ja ne uz vietas atrastais kalendārītis, datēts ar 1954.gadu. vairs nekādus citus faktus, kuri apliecinātu lidmašīnas klātesamību Karakasas lidostā, atrast neizdevās.
Kas tas bija? Masveida neprāts? Izdoma? Vai arī fantoms, kurš ceļo laikā? Šie jautājumi tā arī palikuši atklāti.
Skeptiķu uzskats
Ap mistisko stāstu jau gandrīz 20 gadus neapklust strīdi. Skeptiķi runā par nesaskaņām, kuras apliecina, ka tas viss – izdoma. Piemēram, publikācija laikrakstā Weekly World News, kura datēta ar 1985.gadu. Izdevums publicēja šo notikumu vēl 7 gadus pirms tam, kad lidmašīna it kā nosēdās Karakasas lidostā. Vēlāk laikraksts divas reizes pārrakstīja jaunumu, mainot detaļas un notikuma datumu. Galarezultātā stāstu atzina par pīli, un tas pārvērtās par parastu pastāstu. Tomēr, daudzi cilvēki turpina ticēt leģendas ticamībai. Bet daži vispār apgalvo, ka noslēpumainās lidmašīnas pasažieri tomēr atgriezās mājās, pie kam izskatītās tieši tā pat, kā pirms 37 gadiem. Oficiālu apstiprinājumu tam nav, un atliek vienīgi minēt vai lidmašīna patiešām bija.
Avots: dzen.ru
https://i24-7-news.com/other/istoriya-o-tom-kak-propavshiy-samolyot-prizemlilsya-cherez-37-let/full/