Regina Kanyu Wang - intervija

Kanyu: dzimusi 1990. gadā, bilingvāli rakstoša ķīniešu un angļu valodā, beigusi Fudānas Universitāti radošās rakstīšanas jomā, ir Šanhajas Rakstnieku asociācijas, Šanhajas populāro zinātņu rakstnieku asociācijas, Pasaules ķīniešu zinātniskās fantastikas asociācijas un Amerikas zinātniskās fantastikas un fantāzijas rakstnieku asociācijas locekle. Viņa vairākas reizes ir ieguvusi globālo ķīniešu zinātniskās fantastikas Nebula balvu.

Autores darbi parādījās periodikā un grāmatās:  "Raža", "Asns", "Šanhajas literatūra", "Honkongas literatūra", "Rietumu ezers", "Ziedu pilsēta", "Daiļliteratūras pasaule", "Sci-Fi pasaule", "Dienvidu cilvēku nedēļa", "Galaktikas mala" u.c., un tie ir publicēti Ķīnā, Lielbritānijā, ASV un Kanādā. Atlasītie darbi ir tulkoti arī angļu, spāņu, vācu, itāļu, somu uc valodās, un drīzumā tiks izdots personīgo darbu krājums “Migla un mākonis 2.2”.

Kad es pirmo reizi tikos ar Kanyu, citi mani iepazīstināja: "Viņa ir ļoti talantīga un izskatās pēc Džan Ailing."

Tāpēc, pirms es tikos, es tiešsaistē runāju ar viņu Džan Ailing tēlā. Runājot par Izraēlas tuvcīņas stilu, kuru viņa tajā laikā praktizēja, es joprojām domāju: Ak, Džan Ailing mūsdienās ir arī moderna sieviete.

Vēlāk man bija norunāta maltīte, un es viņu redzēju tikai pirmo reizi. Viņa izskatās daudz veselīgāka par Džannu Ailingu, runā maigi un dzīvi. Vēl svarīgāk ir tas, ka daži vārdi padarīs viņu par dabaszinātņu fantastikas rakstnieku.

Viņas vārdi bija loģikas, precizitātes un gudrības pilni, un no attāluma viņa zināja, ka viņa ir tā, kas nekad neiznīcinās savu dzīvi. Tomēr, kaut arī viņai nav pašiznīcinoša temperamenta, viņai ir ļoti sausa tekstūra. Tāpēc nav grūti saprast, kāpēc pēc dažu dienu pavadīšanas klasē, valkājot uzvalku Lujiazui, viņa devās uz Fudanu, lai pirms dažiem gadiem sāktu savu radošo profesiju rakstniecībā.

Es viņai jautāju pirms diviem gadiem, vai viņa to nenožēlo? Viņa teica, jā, nenožēlo.

Es šoreiz viņai jautāju vēlreiz, un viņa joprojām to nenožēloja.

Es runāju ar viņu par situāciju pirms mēneša, un viņa teica: "Es nesen sāku rakstīt no mājām un es uztraucos."

Es jautāju: "Par kādu satraukumu?"

Viņa atbildēja: "Es mēdzu katru dienu skatīties ziņas par epidēmiju un jutu, ka pasaule beigsies. Tagad ir labāk, un rezultāti būs martā."

Es teicu: "Es vienmēr domāju, ka zinātniskās fantastikas rakstnieki ir pieraduši pie sajūtas, ka pasaule beigsies."

Viņa atbildēja: "Reālajā dzīvē ir savādāk."

Dziļākai diskusijai mums bija šī intervija dažas dienas vēlāk.

Intervija

Zinātniskās fantastikas rakstniece "Wang Kanyu".

Vai jūs joprojām esat tik stingrs kā iepriekš?

Es būtībā esmu dabiski nomodā tagad un nerosos pulksten sešos kā iepriekš. Tagad strādājot trīs dienas nedēļā, darba spiediens būs mazāks nekā iepriekš, un daudzas lietas epidēmijas laikā ir sastingušas.

Es par to runāju iepriekš. Jūs teicāt, ka katru dienu vērojat ziņas un jūtat, ka pasaule ir beigusies.

Laika posmā pirms un pēc Pavasara svētkiem katru dienu visi pāršalca ziņas, un, jo izmisīgāki viņi bija, jo vairāk uzskatīsit, ka mājās epidēmija tiek kontrolēta, jūs jutīsities nedaudz labāk, taču joprojām redzēsit lielas ziņas internetā. Katru dienu ir sajūta: pat ja jūs neuztraucaties par epidēmiju, ir arī citi, par kuriem jūs varat uztraukties.

Es kādreiz domāju, ka jūs rakstāt zinātnisko fantastiku, vai jūsu pašu izturība būtu augstāka?

Patiesībā nē, jo, veidojot fantastiku, jūs taču zināt, ka tā ir fikcija, un šī iespēja jums ir jāapraksta. Ja tas nav iespējams, jūs noteikti cerēsit, ka tas nenotiks. Es tikai ceru ar nelielu modrību izlasīt šos literāros darbus, bet izrādās, ka to neskatīsies daudz cilvēku. Galu galā jūs joprojām pieļaujat kļūdas tajā pašā vietā, un vēsturē neko nemācās.

Kāpēc jūs sākumā rakstījāt zinātnisko fantastiku? Tajā laikā jūs tikko sākāt rakstīt.Vai zinātniskās fantastikas tirgus ir liels?

Tas nav tik liels, bet es vienmēr esmu bijusi zinātniskās fantastikas cienītāja. Es iestājos skolas zinātniskās fantastikas biedrībā, kad biju koledžā, un tad es ar draugiem nodibināju zinātniskās fantastikas grupu "Ābola kodols". Es iestājos vairākās Šanhajas universitāšu zinātniskās fantastikas asociācijās un visās citās aktivitātēs. Es satiku daudzus rakstniekus un redaktorus. Patiesībā, kad es mācījos vidusskolā un vidusskolā, es skatījos vairāk fantāzijas romānu, bet koledžā zinātniskā fantastika un fantāzija nav tik sadalīta. Pēc iestāšanās biedrībā es redzēju daudz zinātniskās fantastikas rakstnieku .Es domāju, ka es joprojām gribu redzēt viņu darbus. Kad es tajā laikā tikos ar draugiem, viņi arī teica dažus zinātniskās fantastikas darbus, tāpēc es gāju redzēt vairāk. Es sāku absolvēt skolu 12 gadu laikā un iestājos Fudānas radošās rakstīšanas nodaļā.Es tikai gribēju uzrakstīt zinātniskās fantastikas romānu savam absolvēšanas darbam.

Rakstot zinātnisko fantastiku, vai jūs par to visu domājāt sākumā, vai arī sākumā rakstījāt un pēc tam nedaudz novirzāties?

Sākumā es nebiju ļoti precīza, jo patiesībā autorei parasti ir kodols. No vienas puses, tas ir inženiera tips, un ir sagatavota visa nulles programmaparatūra, un ir skaidrs, ka tā sāk rakstīt. Tad otrā pusē tas ir dārzniekam līdzīgs, var būt sēkla, un tad ļaujiet tai augt.

Lielākā daļa cilvēku atrodas pa vidu, man vajadzētu būt orientētam uz dārznieku, sākumā es īpaši nedomāšu par visu rakstu, man varbūt ir iedvesma, punkts un tad apkārt Šī iedvesma, šis punkts, lai veiktu kādu sagatavošanās darbu, un tad iemesls, bet es pirms rakstīšanas ļoti skaidri nerakstīšu visa romāna kontūru, bet gan atklāju jaunas lietas rakstīšanas procesā, parasti arī pēc rakstīšanas Daudzreiz mainiet to, lai nogrieztu nevajadzīgos un sarežģītos zarus un nākt klajā ar skaidru stāstu.

Vai, rakstot zinātnisko fantastiku, tie tika pētīti vai iedomāti?

Zinātniskajai fantastikai, pirmkārt, ir reālistisks pamats. Daļa par cilvēkiem joprojām nāk no realitātes. Turklāt daļa par zinātni un tehnoloģijām galvenokārt ir paredzēta tam, lai pārbaudītu kādu informāciju, piemēram, Wikipedia, populārzinātniskās vietnes, žurnālus utt.  Daudzas lietas, jo vairāk jūs zināt, jo rokat dziļāk. Bet dažreiz jūs atradīsit pārāk daudz informācijas. Kad jūs ko sākat, jums ir jābūt grādam (izglītībai). Ja jūs nesaprotat lietoto informāciju, jums palūgs dažus cilvēkus, kuri ir studējuši saistītos lielos uzņēmumus, apspriest to.

Jūsu sākumpunkts ir ļoti augsts. Pirmais romāns iznāca jau ļoti sen. Tagad jūs skatāties atpakaļ un domājat, ka romāns ir ļoti labi uzrakstīts, vai tas ir kaut kur naivs?

Es domāju, ka ir abi. No vienas puses es jutu, ka rakstīšanas prasmes tajā laikā ir ļoti nenobriedušas. Es rakstu, balstoties uz instinktu un pārāk daudz par to nedomājot, bet, no otras puses, es jutu, ka ar šo enerģiju varu aprakstīt lietas. Tas ir lieliski. Tā kā laikā, kad mūsu diplomdarbs prasīja 3-5w rakstzīmes, man vajadzēja rakstīt vairāk nekā 5w rakstzīmes.

Kāda ir jūsu vispārējā dzīves situācija, piemēram, iepriekš, jūs domājāt, ka esat ļoti disciplinēta.

Es jūtu, ka katrs gads mainās. Piemēram, 17-18 gadu laikā es biju ļoti aizņemta ar savu darbu. Man katru dienu bija jāceļas agri, lai būtu laiks rakstīt romānu. 19 gadu laikā es gribēju vairāk laika pavadīt ar savu radošo darbu. Tolaik darbs tajā laikā bija salīdzinoši viegls.Piemēram, viens-trīs-pieci-trīs tiek izmantoti darbam, un citu laiku var veltīt radīšanai.Tajā pašā laikā, jo ir daudz aktivitāšu, jo zinātniskā fantastika bija īpaši karsta pagājušajā gadā, pirms un pēc komandējumiem. Vairāk nekā 20 reizes.

Papildus ieteikumiem par saviem darbiem un uzņēmuma projektiem es arī pati atpūtīšos, pavadīšu vēl dažas dienas, paņemšu pārtraukumu šajā pilsētā, dodos tik un tā, vienkārši spēlēšu starp citu un kļūšu par iedvesmu rakstīšanai pēc atgriešanās Tiks parādīta daudz jauna informācija. Tad šogad tas vairs nav tas pats. Kad es paliku mājās, es smagi strādāju, lai pielāgotu savu domāšanas veidu, un man katru dienu bija kaut kas jādara, pretējā gadījumā es jutu, ka mana dzīve rit pārāk ātri, it īpaši, ja smaga epidēmija. Nekas, laiks pagāja. Tāpēc man katru dienu jāuzliek sev mazs uzdevums, un es jūtu, ka kaut ko daru, nevis iegrimšu miegainībā .

2019. gadā Ķīnā pēkšņi uzplauka zinātniskā fantastika, vai, jūsuprāt, ir kādi īpaši iemesli?

Es domāju, ka "Wandering Earth" ir ļoti noderīga, jo "Trīs ķermeņi" iepriekšējos 15 gados ieguva Hugo balvu, bet "Pekina Fold" 16 gadu laikā ieguva Hugo balvu, kas zinātnisko fantastiku jau ir vienu reizi padarījusi izcilu, bet galu galā. Tas joprojām ir literārs darbs. Daži cilvēki to varbūt apmeklē, bet lielākā daļa cilvēku zina tādus populārākos vārdus kā "Trīs ķermenis" un "Tumšais mežs". Pēc tam 1919. gadā "Wandering Earth" pavasara svētku stendā kļuva par tumšu zirgu. Bums izcēlās, un kase bija 4,68 miljardi, ļaujot plašākiem cilvēkiem redzēt zinātniskās fantastikas lietu, zinot, ka mums ir arī zinātniskās fantastikas filmas.

Turklāt Ķīna var izgatavot zinātniskās fantastikas filmas. Faktiski visiem joprojām ir sava nacionālā lepnuma izjūta, jo zinātniskās fantastikas filmas, kuras mēs iepriekš skatījāmies, iespējams, ir ieviesusi Holivuda. Šoreiz mēs tās veidojām paši, un visi būs lepni un dalīsies tajās ar visiem. Protams, tā nav tikai filma Wandering Earth. Zinātniskajai fantastikai faktiski ir konteksts. Tagad arvien vairāk cilvēku pievērš uzmanību un apspriež to.

Jums vajadzētu būt bilingvālai rakstīšanai tagad. Vai, jūsuprāt, ir atšķirība starp zinātniskās fantastikas rakstīšanu angļu valodā un rakstīšanu ķīniešu valodā?

Es jūtu, ka mana balss ir pavisam cita. Galu galā ķīniešu valodas lietošana tik daudzus gadus būs ierobežojošāka. Ņemot vērā daudzas lietas, tas būs aukstāks nekā mans rakstīšanas stils. Apzināta spiediena sajūta ir mierīgāka. Rakstot angliski, es zinu, ka tā katrā ziņā nav mana dzimtā valoda. Būs eksperimentāla mentalitāte. Rakstīšanas stils būs dzīvāks, un tad tas būs arī humoristiskāks. Tagad es esmu uzrakstījis divus īsus stāstus angļu valodā.

Kad Haruki Murakami pirmo reizi rakstīja romānu, viņš arī tulkoja tekstu angļu valodā, pēc tam japāņu valodā. Šis dīvainais tulkošanas tonis ietilpa viņa stilā un bija arī ļoti interesants.

Labi, labi. Es domāju, ka tas, kā es rakstu ķīniešu romānus, zinātniskajā fantastikā jutīsies mazliet reālistiski un būs tuvāk zemei, bet vēl ātrāk būs rakstīt angliski.

Tad ikdienā, piemēram, ēdot, staigājot pēkšņi rodas prātā zinātniskās fantastikas idejas?

Es domāju, ka šī situācija ir salīdzinoši reti sastopama, jo dažreiz jūs varat kaut ko redzēt, tas kādu laiku ir jāapgūst jūsu sirdī, un jums tas jāapvieno ar zinātniskiem fakktiem, pirms tas var kļūt par zinātniskās fantastikas ideju. Es parasti novēroju lietas, bet nevaru tās uzreiz samainīt pret zinātniskās fantastikas idejām.

Vai esat kādreiz domājusi, kāds rakstnieks vēlaties būt?

Es vienmēr esmu apbrīnojusi Ursulu LeGvinu, un tas, ko viņa uzrakstīja, uzskatot, ja visi to lasa, tas var padarīt pasauli labāku, tāpēc viņa ļoti cerēja, ka tas, ko viņa uzrakstīja, var padarīt pasauli arī labāku.

Tātad jūs esat pozitīva personība, tāpat kā romāns.

Esmu patiešām pozitīva, taču pēdējā laikā esmu to mazliet pazaudējusi.

Vai esat kādreiz domājuši: "Vai pasaule var būt bezjēdzīga"?

Jā, pat tad, kad esmu aizņemta, es domāju par to, kāpēc es katru dienu esmu tik aizņemta?

Vai jūtaties bezjēdzīga, kamēr esat aizņemta?

Es, iespējams, daudzus gadus biju ļoti aizņemta. Es jūtu, ka es joprojām esmu cilvēks, kurš meklē līdzsvaru dabā, un es jūtu, ka aizņemtība un brīvā laika pavadīšana ir jāapvieno. Esmu novērojusi tos, kuriem jau sen ir ļoti veicies, un tagad viņi joprojām ir aizņemti, un tad viņi domās, ka tagad esmu tik aizņemts. Vai es nākotnē būšu tik aizņemta? Es nezinu, kāpēc esmu tik aizņemta.

Vai jums tagad ir ko darīt?

Varbūt es pārāk ilgi esmu bijusi mājās, un tagad es tiešām gribu cīnīties, hahaha.

Visbeidzot, kāds, jūsuprāt, ir zinātniskās fantastikas šarms?

Es pati esmu loģiskāks cilvēks un man patīk būt organizētai, taču tajā pašā laikā es vēlos zināmu brīvību. Pats zinātniskās fantastikas žanrs man vairāk atbilst. Pirmkārt, darba interjeram ir jāatbilst noteiktai zinātniskajai loģikai un jābūt konsekventam, balstoties uz zinātnes faktiem, tomēr var tikt veikti daži jauninājumi, un zināma iztēle var tikt izmantota, lai atklātu lietas, par kurām iepriekš netika domāts. Man tie ir punkti, kas mani uzrunā.

Iepriekš, runājot par mūsu intervijas saturu, es ceru, ka visiem patīk lasīt.