Ideja izmantot pseimatiskas caurules pasažieru pārvadājumiem nav tik fantastiska, kā var likties: nav izslēgts, ka jau šogad mēs ieraudzīsim darbojošos "hipercilpu".
Piezīme žurnāla "Popuļarnaja mehaņika", 2016. gada aprīļa numurā.
"Hyperloop" ideja tika piedāvāta 2013. gadā, tā nāca no uzņēmēja un inženiera Ilona Maska un dota realizācijai visiem, kuri vēlas realizēt šo projektu. Ar "piektā veida transporta" (pēc mašīnām, vilcieniem, lidmašīnām un kuģiem) radīšanu nodarbojas vesela kompāniju un universitāšu komandu rinda. To uzdevums - izstrādāt "Hyperloop" konstrukciju detaļas, kas pēc Maksa domām ir jābūt noslēgtai caurulei ar iekšējo spiedienu, samazinātu līdz 0,001 atmosfērai. Tas ir pietiekami, lai jūtami samazinātu aerodinamiskos zudumus, kas rodas, kad vilciens kustās caurules iekšienē, bet pretīmnākošā, caurulē palikušā gaisa straume var tikt novadīta zem viciena apakšas, lai radīti gaisa spilvenu.
Vilciens būs kā kapsula ar lineāru elektro dzinēju, statora loma būs sliedei caurules apakšā. Elektroenerģiju plānots iegūt no saules baterijām, kas atradīsies uz konstrukcijas jumta, bet avārijas gadījumā katra kapsula tiks apgādāta ar akumulatoriem, kas palīdzēs nokļūt līdz tuvākai stacijai. Gada sākumā notika kapsulas dizaina konkurss, kur savus risinājumus piedāvāja apmēram 120 komandas no 20 pasaules valstīm. Kā labāko atzina MIT izstrādni. Uzvarētāji un nominanti varēs pārbaudīt savus risinājumus "Hyperloop" testa līnijā, 1,6 km garumā, ko palaidīs vasarā. Šajā gadā sāksies 8 kilometru garas "hipercilpas" prototipa līnijas būve, ko plāno sākt kompānija "Hyperloop Transportation Technologies". Veiksmes gadījumā "Hyperloop" kļūs par vienu no sabiedriskā transporta veidiem Kvejas ielejas (Kalifornija, ASV) ekopilsētā.
Firmas mājas lapa: http://hyperlooptransp.com/#!/