Taču 2009. gadā neatlaidīgie un strādīgie ķīnieši nolēma uzbūvēt dzinēju pēc Šojera shēmas un, kā viņi pēc tam paziņoja, viņiem izdevās. Dzinējs strādāja!
Šī gada augustā NASA speciālisti, var teikt, atkārtoja ķīniešu eksperimentu. Aparāts gan sanāca nedaudz vājāks kā ķīniešiem, taču arī sekmīgi strādāja.
Kas tad tas ir par "neiespējamo" dzinēju? Tas izmanto mikroviļņu enerģiju un tam nav vajadzīga degviela tādā veidā, kā mēs to esam pieraduši redzēt - milzīgās skārda tvertnēs un kannās. Par degvielu var kalpot jebkurš elektroenerģijas avots, piemēram, saules baterijas.
"Kāds tur brīnums? - jūs jautāsiet. - Parasts elektriskais dzinējs". Tomēr, nē. Šojera piedāvātās tehnoloģijas pamatā ir elektriskās enerģijas tieša pārveidošana vilkmē, bez starpmehānismiem. Šojera dzinējs pārkāpj impulsa saglabāšanas likumu, taču tajā pat laikā strādā. Un šis atklājums jau tuvākā nākotnē var izraisīt apvērsumu zinātnē un tehnikā.
(Skat. arī: http://arhivach.org/thread/31263/ - kur sīkāks apraksts.)
Atmetam smēķēšanu!
Par biodegvielas izmantošanu zinātnieki spriež jau sen. Tā arī šoreiz amerikāņu aviācijas kompānijas nolēma veikt eksperimentu: radīt alternatīvu degvielu no tabakas.
Tabakas šķirne, kas pēc attiecīgas pārstrādes kalpotu aviolaineru uzpildīšanai ar degvielu, atšķiras ar vairākām interesantām īpašībām. Pirmkārt, tas nesatur nikotīnu (beznikotīna šķirni izveidoja speciāli tam, lai nebūtu nepatikšanu ar pretsmēķēšanas likumu). Otrkārt, šo tabaku var audzēt praktiski jebkurā teritorijā. Nu, vienīgi ne tur, kur pastāvīgi ir baigs aukstums vai šausmīgs karstums, tas tur neaugs. Treškārt, degvielu var iegūt praktiski no visām auga sastāvdaļām – no saknēm līdz tā milzīgo lapu galiem, tas ir atkritumu būs maz.
Biodegvielas izmantošana var samazināt ogļskābās gāzes izmešus atmosfērā par 50-80%, bet tās ražošanu palētināt par 40-50%. Turklāt, šo degvielu var izmantot arī automobiļos, tā kā pētījumi notiek pilnā sparā.