Nenogurstoši pētnieki, drosmīgi entuziasti, karstas sirdis...
Apsēsti no slāpēm pēc zināšanām, viņi ir gatavi doties uz Zemei uzbrukušās komētas virsmu.
Viņi ir gatavi ieguldīt visus spēkus, meklējot mītiskas valsts pēdas, kas pirms tūkstošiem gadu pazuda no mūsu planētas sejas.
Viņi ir gatavi visu savu cilvēces veselības labā bez vilcināšanās likt savu reputāciju.
Trīs Aleksandra Beļajeva stāsti par nevienaldzīgiem, iedvesmotiem cilvēkiem, kuri bezbailīgi iet uz rītdienu!
https://www.labirint.ru/books/689052/
Dzimis 1884. gada 16. martā Smoļenskā. Viņš mācījās Smoļenskas garīgajā seminārā, pabeidza Jaroslavļas Demidova juridisko liceju. Pēc atgriešanās Smoļenskā viņš strādāja par advokāta palīgu, vienlaikus sāka publicēt teātra recenzijas laikrakstos. Pirmā mākslas publikācija bija bērnu izrāde "Vecmāmiņa Moira" 1914. gadā, vienlaikus viņš izmēģināja sevi kā režisoru. Tomēr drīz kaulu tuberkuloze viņu uz ilgu laikupadarīja slimu. Tikai 1922. gadā Beljajevs atkal varēja atgriezties darbā - starp viņa amatiem tajā laikā bija nepilngadīgo inspektora amats Jaltas Kriminālizmeklēšanas departamentā, skolotājs bērnunamā. 1923. gadā Beljajevs pārcēlās uz Maskavu, kur strādāja Pasta un telegrāfa tautas komisariātā, pēc tam par juriskonsultu Izglītības tautas komisariātā. 1925. gadā Beljajevs žurnālā " Всемирный следопыт" publicēja stāstu "Profesora Dovela galva" (vēlāk pārstrādāts romānā) un no šī brīža kļūst pazīstams kā zinātniskās fantastikas rakstnieks. Turpmākajos gados viņš publicēja daudzus stāstus un noveles, kā arī romānus "Cilvēks - amfībija" (1928), "Pasaules valdnieks" (1929), "Cilvēks, kurš pazaudēja seju" (1929), kuriem bija nozīmīga loma krievu humānistisko tradīciju veidošanā daiļliteratūrā. Vēlākie Beljajeva darbi, izņemot viņa pēdējo romānu "Ariel" (1941), ir neizteiksmīgs politiskās aģitācijas un zinātnisko ideju sajaukums, kas lielā mērā ir saistīts ar skarbo ideoloģisko spiedienu, ar kuru šajos gados bija jāpastāv visiem rakstniekiem. Aleksandrs Beljajevs nomira no tuberkulozes Puškinā 1942. gadā. Ideoloģiski iesaistītā padomju literatūras kritika izmantoja viņa darbu, lai izveidotu daiļliteratūras "tuvā diapazona" teoriju, kas dominēja krievu zinātniskajā fantastikā līdz brīdim, kad parādījās Ivana Efremova "Andromedas miglājs". Gada balva par labāko fantastisko un populārzinātnisko darbu, ko 1989. gadā izveidoja Ļeņingradas Rakstnieku organizācija, tika nosaukta Aleksandra Beļajeva vārdā.
https://www.labirint.ru/authors/13366/
Vairāk par rakstnieku te: