Anime un manga.
Mangas un anime vēsturnieki uzskata, ka pirmā ir bijusi 1953. gada manga "The Princess Knight" [1], kā maģisko meiteņu žanra prototips. Pēc deviņiem gadiem (1962) "Ribon" tiek serializēta "Himitsu no Akko-chan" [2], ko atzīst par pašu agrīnāko maģiskās meitenes mangu. Par pašu pirmo mangas adaptāciju anime šajā žanrā tiek atzīta "Sally the Witch" [3], no mangas ar tādu pašu nosaukumu. "Sally the Witch" esot japāņu dublējums televīzijas seriālam "Bewitched" [4].
Mahōtsukai Chappy (1972) [5] un Majokko Megu-chan (1974–1975) [8] popularizē terminu "majokko" (mazā raganiņa) kā vārdu žanram. Megu-chan arī tiek lietots, portretējot daudzas maģiskās meitenes un draudzību starp meitenēm. Kad Japānā sākas Sieviešu atbrīvošanas kustība, maģiskās meitenes 1970. gados tiek uztvertas ar zināmu koķetēriju - "certain coquettishness".
1980. gados "Magical Princess Minky Momo" (1982) [7] un "Creamy Mami, the Magic Angel" (1983–1984) [8] parāda meiteņu transformāciju, pieaugšanu "grown-up image of themselves".
Tas paralēli tiek saistīts ar to laiku sieviešu slavenībām (tādām, kā politiķe Doi Takako, meiteņu grupu "Princess Princess" un popa elku Seiko Matsuda) un Vienlīdzīgas nodarbinātības iespējamības likumu, ko pieņēma 1985. gadā.
Kumiko Saito apgalvo, ka burvju meiteņu anime vislabāk saprast kā "divdesmit piecu minūšu reklāmu rotaļlietām", uzsverot augstās ražošanas izmaksas un "Bandai" rotaļlietu firmas iesaistīšanos "Sailor Moon" [9] un "Precure" [10]. Viņa atzīst, ka, neskatoties uz šiem bērnišķajiem gabaliem, burvju meiteņu anime diskutē par dzimumu lomām un identitātēm.
Tiek uzskatīts, ka "Sailor Moon" manga un anime ir atjaunojuši žanru 90. gados un pavēra ceļu vēlākiem veiksmīgiem nosaukumiem. "Sailor Moon" varoņu galvenā iezīme ir tāda, ka seriāls padara tās sievišķīgākas, kā arī padara tās stiprākas. Romantiskās attiecības starp Usagi Tsukino [11] un Mamoru Chiba [12] un Usagi rūpes par savu nākamo meitu Chibiusa [13] tiek uzskatītas par atšķirību starp "Sailor Moon" un "tipiskajām Rietumu supervaronēm". Vēl viens ievērojams piemērs ir "Cardcaptor Sakura" [14], kuras manga un nākamās animācijas sērijas ir ļoti populāras Japānā un ārpus tās.
Pēc 2003. gada maģisko meiteņu mārketings sāk vērsties arī pie vīriešu kārtas auditorijas, ar tādiem darbiem kā "Magical Girl Lyrical Nanoha" [15] un "Puella Magi Madoka Magica" [16], kas kļūst par auglīgu tendenci līdzās tradicionāliem, sieviešu auditorijai tendētiem darbiem. Maģisko meiteņu žanra popularitāte atkal cēlās 2010. gados ar "Puella Magi Madoka Magica", kur nobriedušākas tēmas un skarbāka pieeja gūst skatītāju un kritiķu atzinību arī ārpus mērķauditorijas.
Maģisko "puišu" darbi.
Dažas sērijas ir ievērojamas ar to, ka galvenie varoņi te ir "maģiskie zēni", nevis tradicionālās meitenes. "Cute High Earth Defense Club Love!" [17] ir 2015. gada televīzijas maģisko zēnu anime sērija, ko izveidoja Kurari Umatani un ko ražo "Diomedea", tas parodē burvju meiteņu anime raksturīgās, kopējās klišejas. "Is This A Zombie?" [18] zombijs augšāmceļas ar nekromansera palīdzību, pēc tam, kad to ir nogalinājis sērijveida slepkava, nejauši iegūst maģiskās meitenes spējas un ir spiests kļūt par burvju zēnu (tādā veidā par krosdreseru). Seriālā "Shugo Chara!" [19], kas tika izlaists 2006.gadā, puse no sērijas galvenajiem varoņiem ir vīrieši, kuriem ir tādas pašas pilnvaras kā viņu sievietēm.
Darbi ārpus Japānas.
Itālijas animācijas sērijās "Winx Club" [20] un "Angel's Friends" [21] tiek izmantotas burvju meiteņu koncepcijas par savām galvenajām rakstzīmēm, ieskaitot transformācijas katram raksturam. Šis jēdziens parādās arī Itālijas komiksu sērijā "W.I.T.C.H." [22] un tā animācijas pielāgojumā, kurā ir piecas pusaugu meitenes ar pilnvarām uz pieciem klasiskajiem elementiem. 2014.gadā "LoliRock" [23] debitēja kā franču anime ietekmēta žanra animācijas sērija, un tajā bija daudz atsauces uz japāņu burvju meiteņu franšīzēm. Pārsteidzošais "Ladybug" [24] maisījums: burvju meitene konvencijā ar mūsdienu supervaroņu darbību un piedzīvojumu stāstu. "Ragazze dell'Olimpo" [25] ("Olimpa meitenes") ir itāļu Elena Kedros sērija, kas attēlo burvju meiteņu trio, kas ir olimpiešu dieviešu reinkarnācijas. "Manā mazajā ponijā" [26] galvenās varones: Equestria Girls franšīzes tiek aprakstītas kā "pilna laika studentes un nepilna laika maģiskās poniju meitenes".