Mars One pārstāvji atbild, ka musulmaņi laika gaitā vienmēr ir izcēlušies ar drosmi un tāliem un bīstamiem ceļojumiem, tāpēc organizācija nesaprot šādu lēmumu.
Pašreiz otrajā kārtā ir iekļuvuši arī 10 ēģiptieši, 9 irāņi, 6 turki, 5 arābi no Sauda Arābijas un 3 no emirātiem, 3 no Irākas un pa vienam diviem no veselas rindas musulmaņu zemēm.
Pārstāvētas ir visas pasaules daļas un kā mēs zinām - arī viens Latvijas pārstāvis, 2 igauņi un 2 lietuvieši.
Lielākais skaits cilvēku 2. kārtā ir no ASV - 301, 2. vietā ir Kanāda - 75, trešā - Indija - 62, ceturtā - Krievija - 52, piektā - Austrālija - 43, daudz neatpaliek Ķīna - 40. Lielbritānijai ir 36 kandidāti, Spānijai - 27, Dienvidāfrikai - 25, Brazīlijai - 23, Francijai - 22, Vācijai - 21, Meksikai - 20. Skaitli 10 pārsniedz Polija un Filipīnas - pa 13, Itālija - 12. Tieši 10 kandidāti ir Ēģiptei, Izraēlai, Japānai, Ukrainai un Zviedrijai. Pārējām valstīm no viena līdz deviņiem kandidātiem. Pavisam 107 valstu pārstāvji (ieskaitot Honkongu, Palestīnu un Taivānu).
Pēc šīs saites un citu saišu materiāliem.
http://novosti-kosmonavtiki.ru/news/?PAGEN_1=2
2.
„Lidojošā holandieša” noslēpums.
Nezināms bezpilota lidaparāts 17. februārī izraisījis satraukumu Uļjanovskas (Krievija) lidlaukā.
2100 m augstumā ar ātrumu ap 500 km/h tas šķērsojis lidojumu zonu. Par tā lidojumu nekas nav zināms, par laimi arī nekādas avārijas tas nav izraisījis. Tā kā tāda veida lidaparāti var būt tikai kara aviācijai, tad paskaidrojums tika prasīts Krievijas Aizsardzības ministrijai, tā atbildējusi, ka šajā laikā un vietā nekādi lidojumi neesot veikti. Tātad, iespējams, ka runa ir bijusi par kāda slepena lidaparāta lidojumu, iespējams, kļūdas dēļ tas ielidojis neparedzētā vietā.
Žurnālisti spriež, ka kandidāti šim lidojumam varētu būt: propelleru izlūklidaparāts „Inohodjec” (svars – 1 tonna) vai piectonnīgā triecienlidmašīna „Altius-M”. Abus izstrādā Pēterburgas kompānija „Transas” kopā ar Kazaņas konstruktoru biroju „Sokol”. (http://militaryrussia.ru/blog/topic-719.html) Abu aparātu izmēģinājuma lidojumiem vajadzētu sākties šogad. Taču pēc pilotu ziņojumiem ir skaidrs, ka aparāts bijis ar reaktīvo dzinēju un lidojošā spārna shēmu. Esot bijis tāds projekts MiG „Skat”, taču tagad tas jau esot slēgts. (http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_Skat) Cits kandidāts Jak „Proriv-U”. Par to gan zināms ļoti maz. Varbūt arī tam jau sākušies izmēģinājuma lidojumi. Vēl vienu tāda tipa aparātu konstruē Suhoja birojs (triecienlidmašīna „Ohotņik”), taču tas ir citas klases aparāts, svars ap 20 tonnām un projekts vēl nevarētu būt „izaudzis” līdz lidojumu stadijai. (http://eurasian-defence.ru/node/4057)
Raksta oriģināls nesaīsinātā variantā – šeit:
http://argumenti.ru/politics/n427/322201