Tālruņa veiktspējas palēnināšanos var ietekmēt dažādi faktori, sākot no augošajām operētājsistēmu un lietotņu prasībām, līdz “pārbāztai” iekšējai atmiņai, personalizēšanas un pat drošības aspektiem. Labā ziņa ir tā, ka lielākā daļa mūsdienu vidējās un augstākās klases viedtālruņu jau ir aprīkoti ar ietilpīgām atmiņām, kas kalpos patiešām ilgu laiku.
Kāpēc tālrunis kļuvis lēns tikai pēc dažu gadu lietošanas? Tam var būt vairāki iemesli, un daudzos gadījumos risinājums ir pavisam vienkāršs.
- Operētājsistēma
Ikreiz, kad tiek izlaista vai atjaunināta jauna Android vai iOS versija, tajā ir iekļautas jaunas funkcijas, iespējas, kļūdu labojumi vai citi uzlabojumi. Tā kā vecais kods parasti tiek atstāts aiz muguras, operētājsistēma kļūst “smagāka” un var prasīt vairāk resursu. Ja atšķirība ir tik tikko pamanāma pēc viena atjauninājuma, pēc vairāku gadu krātiem atjauninājumiem tālrunis jau ir krietni lēnāks.
Taču jāuzsver, ka atgriešanās pie iepriekšējās operētājsistēmas versijas vai atjauninājumu neinstalēšana nav risinājums: tālrunī ir jāinstalē jaunākā operētājsistēmas versija, jo tajā būs jaunākie drošības uzlabojumi un kļūda labojumi, kas ir daudz svarīgāk par minimālu ātruma palielināšanu.
- Lietotnes
Līdzīga situācija ir ar lietotnēm: dažādas aplikācijas un spēles tiek pastāvīgi atjauninātas, pilnveidotas, tajās tiek ieviestas jaunas funkcijas un iespējas, un līdz ar to arī to vajadzības aug. Arī atsevišķiem lietotņu atjauninājumiem, iespējams, nav lielas ietekmes, taču ja tālrunī ir desmitiem lietotņu, tās visas prasa savu daļu resursu.
Tāpat kā ar operētājsistēmām, ir jāinstalē arī lietotņu atjauninājumi. No otras puses, vienmēr ir ieteicams veltīt laiku, lai pārskatītu tālrunī instalētās lietotnes un atbrīvotos no tām, kas tikai nevajadzīgi aizņem vietu.
- Atmiņas trūkums
Kamēr telefonam ir vismaz daži desmiti brīvu gigabaitu, šai problēmai nevajadzētu būt aktuālai, taču, ja pastāvīgajā atmiņā ir palikuši mazāk par 10 GB, jāmēģina to atbrīvot, piemēram, dzēšot vai pārsūtot uz mākoni failus, kas aizņem visvairāk vietas, arhivējot fotoattēlus utt. Tādā veidā tālrunis varēs izmantot brīvo pastāvīgo atmiņu, lai paātrinātu savu darbību.
- Personiskie iestatījumi
Mūsu tālruņos pastāvīgi tiek sinhronizēti e-pasti, kalendārs, sociālie tīkli un citi konti, tālruņa atmiņā saglabātie Wi-Fi tīkli, Bluetooth ierīces, atsevišķu lietotņu iestatījumi un daudzas citas detaļas, kuras viedtālrunis pastāvīgi pārbauda un atjaunina.
No šīm lietām ir gandrīz neiespējami atteikties – galu galā tam taču viedtālrunis ir paredzēts: lai nepārtraukti tiktu pārbaudīti ienākošie e-pasti, izveidots savienojumu ar zināmu, uzticamu Wi-Fi tīklu, rādīta laika prognozes un tā tālāk. Atsevišķu logrīku vai iestatījumu noņemšana, visticamāk, nepalīdzēs. Savukārt to ietekme uz telefona darbību tāpat lielākoties ir minimāla.
- Ļaunprātīga programmatūra
Ja jūsu tālruņa ātrums ir ievērojami samazinājies dažu dienu vai pat stundu laikā, tas var būt saistīts ar ļaunprātīgu programmatūru, kas tajā ir iefiltrējusies. Šādā gadījumā būtu ieteicams instalēt uzticamu pretvīrusu programmu, ja vēl neesat to izdarījis, un veikt pilnu viedtālruņa skenēšanu.
Ja tālrunis patiešām darbojas lēni un iepriekš minētās darbības nepalīdz, varat mēģināt veikt pilnu sistēmas atiestatīšanu, noslaukot datus (protams, tikai pēc tam, kad esat izveidojis tālrunī esošo failu dublējumu). Ja tas ir izdarīts, tālrunim būtu jādarbojas tā, kā tas darbojās, kad to iegādājāties.
Starp citu, ja pats tālrunis un lietotnes darbojas ātri, bet tas bieži vien bez iemesla “sasalst” vai izslēdzas, tas var norādīt uz darbības traucējumiem. Tālruņa aparatūra pati no sevis nolietojas ļoti ilgā laika posmā, bet to var ietekmēt arī citi faktori. Piemēram, ja tālrunis ir ticis nomests, iegremdēts ūdenī, pakļauts ekstremālām temperatūras svārstībām un līdzīgām situācijām, iespējams, ka ir sabojājušās tālruņa iekšējās sastāvdaļas. Šādā gadījumā būtu vērts tālruni pārbaudīt pie speciālista un apsvērt tā nomaiņu pret jaunu.
https://datuve.lv/zinas/lens-talrunis-nav-diagnoze-luk-kas-var-palidzet/