Līdzīgi kosmiskās erozijas procesi, piemēram, padara Mēness regolītus tumšākus. To labi var redzēt Mēness krāteru foto, kad gaišākā, dziļākā grunts nonāk virspusē un ar laiku arī paliek tumšāks.
Agrāk uzskatīja, ka tāda kosmiskā erozija notiek uz visiem kosmiskiem ķermeņiem, kuriem nav atmosfēra, taču uz Vestas to atklāt nav izdevies. Iespējams, ka tas saistīts ar to, ka uz Vestas ir spēcīgs magnētiskais lauks, kas atvaira Saules vēju. Tā ietekmi var redzēt arī atsevišķos Mēness punktos.
Pēc astronomu domām, tās atšķirības grunts krāsā, ko var novērot Vestas krāteru fotogrāfijās, nav saistītas ar virsmas kārtas eroziju, bet gan ar asteroīda vielas sajaukšanos. Interesanti, ka ar laiku tās pazūd tāpat, kā uz Mēness, tikai te ir cits mehānisms — tālāka grunts sajaukšanās, kad atkal kaut kas sadurās ar vestu, raksta Lenta.ru.
- K.I.
2.
01.11.2012 Virgin Galactic var sūtīt kosmosā pirmo reisu pēc gada vai pusotra.
Kompānijas Virgin Galactic pirmais suborbitālā kosmiskā kuģa komerciālais reiss var notikt pēc gada vai p;ec pusotra gada, reisa pasažieru vidū būs kompānijas galva Ričards Brensons (Richard Branson) un viņa bērni, KIA Novosti teica kompānijas komerdcdirektors Stīvens Atenboro.
Pēc viņa vārdiem, komerciālā lidojuma laiks būs atkarīgs no suborbitālā izmēģinājuma lidojuma, kas notiks pēc diviem mēnešiem.
"Mēs jau esam pārbaudījuši aparātu tā visās stadijās lidojumos atmosfērā. Raķešu dzinējs ir pārbaudīts uz zemes, nākošo divu mēnešu laikā var gaidīt pirmo lidojumu ar raķešu dzinēja palaišanu. Atkarībā no izmēģinājuma rezultātiem, ja viss notiks pēc plāna, tad mēs varam gaidīt pirmo komerclidojumu nākošo 12-18 mēnešu laikā", - Atenboro sacīja Maskavā, foruma «Atklātās inovācijas» kuluaros.
Pēc viņa vārdiem, pirmie pasažieri būs kompānijas Virgin Galactic vadītājs Ričards Brensons un divi viņa bērni Hollija un Sems.
[P.S. Par Ričarda bērniem...
Holijas Brensones kāzas. http://www.marieclaire.co.uk/celebrity/pictures/35117/24/the-wedding-of-holly-branson-freddie-andrewes-holly-branson-s-wedding-album-holly-branson-wedding-holly-branson.html#index=1
Sema Brensona kāzas.
- K.I.
3.
01.11.2012 Apmēram 20 Krievijas pilsoņi jau ir nopirkuši biļetes uz kosmosu lidojumam ar Virgin Galactic kuģi.
Apmēram 20 potenciālie kosmiskie tūristi no Krievijas jau ir iegādājušies kompānijā Virgin Galactic biļetes uz kosmosu, kas visiem, kas vēlas, piedāvā suborbitālu kosmisko lidojumu kuģī SpaceShipTwo, paziņoja kompānijas komercdirektors Stīvens Atenboro.
"Mums ir apmēram 550 potenciālo klientu, vairums no viņiem — amerikāņi, otrajā vietā — briti, bet es domāju, ka trešajā vietā ir krievi. Divdesmit cilvēki no Krievijas kjau ir rezervējuši vietas pirmajos kosmiskajos reisos",- Atenboro sacīja žurnālistiem Maskavā, foruma «Atklātās inovācijas» kuluaros, ziņo KIA Novosti.
- K.I.
4.
30.10.2012 NASA speciālisti testē nolaižamo aparātu-helikoteru.
Īpašā angārā, kur montē lidaparātus (Vehicle Assembly Building), NASA inženieri no Kenedija kosmiskā (Kennedy Space Center) testē divas, samazināta izmēra nolaižamo aparātu maketus, kuriem izpletņu sistēmas vietā ir helikopteram līdzīgs dzenskrūves mehānisms. Rotora sistēma palīdzēs, nevis vienkārši atgriezt kosmonautus no orbītas nolaižamajā aparātā – kapsulā, bet nosēdināt tos paredzētajā vietā, piemēram, uz ēkas jumta ar helikopteru nolaišanās laukumu. Tagad kapsulas nolaižas ūdenī vai piezemējas stepes plašumos. Dzenskrūves radīs brīvā kritienā esošām kapsulām stabilitāti un lielāku kontroli, tā uzskata inženieri, kas izstrādā projektu.
Nolaišanās procesā no augstākajiem atmosfēras slāņiem gaisa plūsmas radīs tā saucamo autorotāciju (piespiedīs skrūvi griezties). Šo parādību jau ir novērojuši helikopteru lidojumā, tašu neviens, nekad nebija iedomājies, ka tā var noderēt kosmiskajiem aparātiem. [Šo parādību izmanto lidojot autožīri. Un agrāk jau nebija tik izturīgi materiāli – t.p.]
Lai pārbaudītu savas teorijas, pētnieki pie angāra griestiem piekāra īpašu 150 m garu trosi. Tajā piestiprināja 900 g smagu nolaižamās kapsulas modeli. Uz betona grīdas novietoja uzputotu materiālu.
"Mūsu testu rezultātos mēs gribējām noskaidrot, kas piespiedīs rotoru griezties. Mēs pacentāmies ņemt vērā visas iespējamās procesa sastāvdaļas”, -Džonsona kosmiskā centra (Johnson Space Center) inženieris Džefs Hāgens (Jeff Hagen) stāsta.
Eksperimenta laikā, kad modeļus nolaida no angāra griestiem cits inženieris Džims Mihans (Jim Meehan) no Māršala kosmiskā centra (Marshall Space Flight Center) ar radio palīdzību četras reizes mainīja gaisa skrūves soli. Tādā veidā viņš samazina aparāta modeļa nolaišanās ātrumu.
"Mēs it kā veicām četrus dažādus testus vienas krišanas laikā", — izgudrotājs rezumē.
Pētnieki cer, ka viņiem izdosies mīksti nosēdināt nolaižamo kapsulu uz Zemes un turklāt, izdarīt to jebkurā vietā. Bremzēšanā izmantojamais izpletnis tādu kontroli nenodrošina, ziņo „Vesti.ru”.
- K.I.
http://novosti-kosmonavtiki.ru/content/z30.10.12.shtml