Iepazīstinām ar britu piedzīvojumu zīmola Defender supervaroni – jauno Defender OCTA. Tas ir izturīgākais, spējīgākais un greznākais modelis neapturamajā 4×4 saimē, kas Defender 110 varējumu paaugstina līdz nepārspējamam līmenim.
OCTA, ko darbina 4,4 litru Twin Turbo vieglā hibrīda V8 dzinējs, ir līdz šim ekstrēmākais un jaudīgākais Defender – ar 635 ZS jaudu un līdz pat 750 Nm griezes momentu tas no 0 līdz 100 km/h paātrinās 4 sekundēs. Būtiski pārstrādāti šasijas komponenti ar inovatīvām tehnoloģijām, tostarp 6D Dynamics balstiekārtu, tā dinamiku paceļ nebijušā līmenī.
Eksterjers ir drosmīgāks nekā jebkad agrāk un ir apveltīts ar spilgtu raksturu. Modelim OCTA ir lielāks klīrenss, platāka šķērsbāze un izvērstas riteņu arkas, kas stāju padara vēl iespaidīgāku. Pārveidotie buferi gādā par labāku uzbraukšanas un nobraukšanas leņķi, savukārt spēcīgā apakšdaļas aizsardzība aicina vadītāju bez uztraukuma doties iekšā nelīdzenā apvidū. Turklāt šis auto spēj pārvarēt tādu ūdens šķērsli, kas līdz šim nav bijis pa spēkam nevienam sērijveida Defender, – tā dziļums var būt pat viens metrs.
Marks Kamerons, Defender rīkotājdirektors: “Ar jauno OCTA mēs esam atraisījuši visu Defender potenciālu. Tā ir ārkārtīgi plašu spēju koncentrācija un apliecinājums tam, ko mēs varam sasniegt, izmantojot vislabākās tehnoloģijas un mūsu inženierijas nodaļas talantus. Ar jaudīgo V8 dzinēju, revolucionāro 6D Dynamics balstiekārtu, izsmalcināto apdari un unikālajām detaļām OCTA ir patiesi unikāla, neticami izturīga un ārkārtīgi iekārojama.”
Jaunā modeļa nosaukums ir nācis no cietākā un valdzinošākā minerāla uz Zemes – dimanta – un astoņstūra jeb oktaedra formas, kas atspoguļojas gan tā izskatā, gan izturībā. Šī forma ir arī jaunās signatūras pamatā. Tā OCTA padara par Defender saimes flagmani – izturīgu, bet vienlaikus pārsteidzošu, unikālu un iekārojamu.
Defender OCTA robusto majestātiskumu īpašā godā ceļ OCTA Edition One, kas ir pieejams pirmajā ražošanas gadā. Tam ir radīta izsmalcināta specifikācija ar ekskluzīvu jaunu Faroe Green krāsu, salona apdari ar Khaki un Ebony UltrafabricsTM PU bez šuvēm, jaunām Chopped Carbon Fibre detaļām un kaltiem 20 collu vieglmetāla diskiem ar bezceļa riepām.
Nepārspējama veiktspējaJaunais Defender OCTA piedāvā iepriekš neiespējamus braucienus. Ar 635 ZS 4,4 litru Twin Turbo vieglā hibrīda V8 dzinēju, kas savienots ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu, kura ļauj izmantot arī pazeminātos pārnesumus, tas ir visu laiku jaudīgākais un ekstrēmākais Defender. Ja jauno OCTA aprīkos ar 22 collu vieglmetāla diskiem un vissezonas riepām, tas spēs sasniegt 250 km/h.
Ar 750 Nm griezes momentu (līdz pat 800 Nm Dynamic Launch režīmā) dzinējs, kas pielāgots auto izcilajām apvidus spējām, jaunajam Defender OCTA 100 km/h ļauj sasniegt 4 sekundēs. Turklāt maksimālais griezes moments ir pieejams jau no 1800 apgriezieniem un saglabājas līdz gandrīz 6000 apgr./min.
NETICAMAS SPĒJAS UN IZTURĪBA
Jaunā OCTA dinamika pārspēj līdzšinējos Defender, jo pirmo reizi šajā saimē izmantota hidrauliski starpsavienotā 6D Dynamics balstiekārta, kā arī veiktas plašas mehānisko komponentu un ģeometrijas izmaiņas. Defender OCTA klīrenss ir lielāks par 28 mm, bet šķērsbāze ir paplatināta par 68 mm. Lai nodrošinātu nesatricināmu pārliecību un kontroli jebkurā apvidū ar maksimāliem riteņu gājieniem bezceļa apstākļos un mazāku sānsveri uz ceļa, pārstrādātajā balstiekārtā uzstādītas garākas un izturīgākas sviras, kā arī unikāli aktīvie amortizatori ar atsevišķiem rezervuāriem. Tam ir arī efektīvāki 400 mm priekšējie bremžu diski ar Brembo skavām un ātrākais stūres pārnesums no visiem Defender modeļiem, kas nodrošina tūlītēju un precīzu reakciju.
Džamals Hameedi, JLR SVO direktors: “Mūsu veiktspējas eksperti ar Defender OCTA ir paveikuši neiespējamo. Viņi pēdējos trīs gadus ir nepagurstoši strādājuši, lai radītu visu laiku spējīgāko Defender – neatkarīgi no tā, pa kādu virsmu tas pārvietojas. Lai panāktu, ka Defender OCTA ir ideāls sabiedrotais episkiem piedzīvojumiem jebkurā pasaules malā, viņi ir pārveidojuši visus auto elementus.”
Supermoderna hidrauliski savstarpēji savienoto un nemitīgi pielāgojošos pusaktīvo amortizatoru sistēma praktiski novērš virsbūves garenvirziena svārstības un sānsveri, turklāt 6D Dynamics sistēma veicina vēl nebijušu Defender komfortu un gaitas izsmalcinātību. Jaunais OCTA pats spēj noteikt, uz kādas virsmas atrodas, un attiecīgi optimizēt savus dinamikas iestatījumus, bet vispilnīgāk tā spējas atklājas dažādos braukšanas režīmos.
Papildus noklusējuma komforta režīmam ir pieejams dinamiskais režīms, kura uzdevums ir uz ceļa demonstrēt maksimālu veiktspēju, attiecīgi pielāgojot stūri, droseli un balstiekārtu. Vadītājam vien jānospiež caurspīdīga logo poga uz stūres. To pašu pogu turot nospiestu ilgāk, tiek aktivizēts OCTA režīms – pirmais Defender bezceļa režīms, kas primāri radīts paaugstinātai veiktspējai. Tas ir īpaši izstrādāts, lai radītu maksimālu kontroli un vadītājā iedvestu pārliecību. OCTA režīmā ir pieejama arī bezceļa starta kontrole, kas sniegs optimālu paātrinājumu uz irdena seguma. Piedevām apvienojumā ar ‘atslābinātiem’ saķeres iestatījumiem (TracDSC vai DSC off) tiek ieslēgts arī unikālais Off-Road ABS režīms, kas ļaus optimāli bremzēt arī uz irdenas virsmas.
Lai veiktu sarežģītākus bezceļa manevrus, vadītājam joprojām ir pieejami Defender jau pazīstamie Terrain Response režīmi ar specifisku regulējumu braukšanai pa smiltīm, dubļiem un risēm, zāli, granti, sniegu, kā arī klintīm. To atvieglo arī tādi bezceļa asistenti kā ClearSight Ground View, kas motora pārsegu padara caurspīdīgu, – lai uzlabotu redzamību smagos apstākļos.
PĀRLIECINOŠA ĀRIENE
Jaunais modelis ir ieguvis īpaši drosmīgu tēlu, kas apliecina Defender OCTA orientāciju uz apvidu. Tam ir 33 collu riepas jeb lielākās, kādas jebkad uzstādītas sērijveida Defender. Turklāt Goodyear Advanced All-Terrain Tyre visceļu riepas ir radītas tieši OCTA vajadzībām, un to nosegšanai bija nepieciešamas platākas riteņu arkas. Bezceļam optimizētajā virsbūves priekšdaļā iestrādāts unikāls režģis, lai panāktu lielāku gaisa plūsmu zem motora pārsega. Tāpat ir jauns aizmugurējais bampers ar četrām aktīvās izplūdes izejām, izturīga apakšdaļas aizsardzība, tostarp alumīnija vairogs ar grafīta krāsas apdari un nenosegti buksēšanas punkti priekšā un aizmugurē Phosphor Bronze tonī.
Virsbūves paletē ir divas jaunas ekskluzīvas augstākās kvalitātes metāliskās krāsas: Petra Copper un Faroe Green, kas papildina Carpathian Grey un Charente Grey, turklāt visiem OCTA ir kontrastējošs jumts un aizmugurējās durvis glancētā Narvik Black krāsā. Klienti var vēl vairāk personalizēt savu auto, papildus izvēloties matētu aizsargplēvi, – tā labāk aizsargā virsbūvi skarbā vidē, kā arī piešķir greznu izskatu, izceļot izteiksmīgo siluetu un perfektās virsmas.
Faroe Green krāsa, tāpat kā Chopped Carbon Fibre detaļas, ir pieejama tikai OCTA Edition One. Šī ļoti izteiksmīgā sasmalcinātas oglekļa šķiedras apdare, kurā ir pārstrādāti materiāli, izmantota Defender uzrakstam uz motora pārsega, spārnu ventilācijas un motora pārsega atveru kontūrās, kā arī priekšējo sēdekļu atzveltnēm un centrālajai konsolei.
Papildu piederumi, tostarp īpaši šim automobilim izstrādāta dubultā paaugstināta gaisa ieplūde un Chopped Carbon Fibre detaļas, vēl vairāk stiprina tā dizainu un spējas.
PĀRSTEIDZOŠS INTERJERS
Defender OCTA salons aprīkots ar īpašām opcijām. Pieejami divi īpaši zturīgi UltrafabricsTM PU veidi – par 30 procentiem vieglāki nekā tradicionālā āda. Šī sēdekļu apdare OCTA Edition One ir standarta aprīkojumā – divu toņu Khaki un Ebony izpildījumā, ar trikotāžas tekstilu un minimālisma stilā veidotu apdari bez šuvēm.
Defender OCTA standarta salona aprīkojumā ir jaunā pusanilīna āda Burnt Sienna ar KvadratTM un tekstila apdare Ebony krāsā. Pēc izvēles jebkuru Defender OCTA var iegūt ar UltrafabricsTM PU Light Cloud un Lunar krāsā vai pusanilīna ādu Ebony tonī.
Defender OCTA priekšējā rindā ir pilnīgi jauni Performance sēdekļi ar stingrākiem sānu balstiem un integrētiem galvas balstiem.
Defender ciešo saikni ar mūziku piesaka fascinējošā Body and Soul Seat audio tehnoloģija, kas Defender saimē pieejama pirmo reizi. Body and Soul Seat ir izstrādāta sadarbībā ar mūzikas ekspertiem SUBPAC un Koventrijas Universitāti, un tā ļauj vadītājam un priekšējam pasažierim ne tikai dzirdēt, bet arī sajust mūziku. Pieejamas arī sešas labsajūtas programmas, kas braucot palīdz relaksēties vai – tieši pretēji – atgūt modrību.
Jaunais augstas veiktspējas visurgājējs publiski un dinamiski debitēs 2024. gada Gudvudas Ātruma festivālā no 11. līdz 14. jūlijam.
PAR DEFENDER
Defender pieņem neiespējamo. Katrs Defender saimes loceklis ir mērķtiecīgi izstrādāts, ļoti iekārojams un ārkārtīgi izturīgs. Tas ir mūsdienu varonis, kas respektē pagātni, bet vienlaikus paredz nākotni.
Pieejams 90, 110 un 130 virsbūves versijās, ar līdz pat astoņām sēdvietām, un katram variantam piemīt sava harizma.
Saskaņā ar ilgtspējas bagātu vīziju par modernu luksusu Defender 110 ir pieejams arī kā elektriskais hibrīds.
Defender Hard Top ir domāts uzņēmējdarbībai, un 90 un 110 virsbūves modeļi nodrošina profesionālas spējas.
Kopš 1948. gada Defender ir brīvības bāka, un tas atbalsta humāno un dabas aizsardzības darbu, sadarbojoties ar Starptautisko Sarkanā Krusta un Sarkanā Pusmēness biedrību federāciju un Tusk Trust.
Defender zīmola pamatā ir Land Rover – uzticības zīme, kas balstīta uz 75 gadu pieredzi tehnoloģijās, automobiļu arhitektūrā un pasaulē vadošajās bezceļu spējās
Defender tiek izstrādāts un konstruēts Apvienotajā Karalistē, un to pārdod 121 valstī. Tas pieder JLR zīmolu namam līdz ar Range Rover, Discovery un Jaguar.