Galda spēļu renesanse "GEO200" komandai devusi drosmi radīt savu spēli

Spēlē un mācies - tas patīk bērniem un arī pieaugušajiem, turklāt krīzes laikā spēles ir populāra izklaide, teic GEO200 virzītāji: (no kreisās) Vjačeslavs un Julianna Ševčenko un Nellija un Dmitrijs Maļinovski.galda spēle

Bērni nemelo - ja viņiem ir garlaicīgi, tas nav noslēpjams. Tieši tāpēc galda spēles GEO200 komanda, testējot spēli Anniņmuižas vidusskolas skolēnu turnīrā, par bērnu interesi un emociju izvirdumiem, pat asarām un kaušanos tikai priecājās.

Spēles virzītāju četrotne - divi enerģiski kaimiņu pāri Vjačeslavs un Julianna Ševčenko un Nellija un Dmitrijs Maļinovski - ar savu produktu aizrāvušies arī paši, jo spēļu izstādē Vācijā pārliecinājušies, ka tas spēj konkurēt ar visiem zināmo Monopolu, Alias, Katanas ieceļotājiem. Ticību veiksmei biznesa sācēju rubrikas Es - uzņēmējs varoņiem vairojis arī programmā Atspēriens izcīnītais grants.

 

 

Kaimiņu bizness

http://ads.diena.lv/www/images/paedusai_diena_250x250.swfhttp://ads.diena.lv/www/images/paedusai_diena_250x250.swf Spēle «kārtis plus valstis» ir Vjačeslava ideja. Tā radās jau 2002.gadā kā rezultāts simpātijām pret ģeogrāfiju un alternatīva kāršu sišanai. «Pirms kāzām mums baznīcā spilgti izstāstīja, kā kāršu masti atspoguļo Kristus sišanu krustā. Kļuva neomulīgi, kārtis spēlēt vairs roka necēlās,» stāsta Vjačeslavs un Julianna. Bet, tā kā tolaik tipogrāfijas mazus pasūtījumus negribēja uzņemties, spēles koncepcija iegūla plauktā.

Kad Ševčenko ģimene pirms pāris gadiem ievācās jaunā dzīvoklī, viņi iedraudzējās ar Nelliju un Dmitriju, bet pērn no kaimiņiem kļuva arī par biznesa partneriem. Dmitrijs krīzes dēļ bija zaudējis darbu preču Eiropas mēroga izplatīšanā, un Vjačeslavs pie viņa ieradās ar savu GEO200. Viņi padomāja, «izpīpēja» idejas komercpotenciālu, augustā tapa uzņēmums, un nu spēli testē apmēram 100 četrotnes draugu un paziņu. Pirmais nopietnais solis pretī pircējiem būs martā - tad GEO200 sāks tirgot Maxima veikalos.

Komandas biedri uzņēmumā viens otru papildina. Julianna ir diplomēta juriste, bet pēc aicinājuma un nodarbošanās - dizainere, tāpēc viņas ziņā ir spēles vizuālais izskats. Nellija iepriekš strādājusi atkritumu apsaimniekošanā un ir finansiste. Savukārt Vjačeslavs ar biznesu «uz tu» ir jau kopš 19 gadu vecuma, kad izveidoja autostāvvietu, vēlāk ar partneriem atvēra tirdzniecības centru, kurā savas daļas pirms trijiem gadiem veiksmīgi pārdeva. «Krīzes laiks jauna biznesa sākšanai ir labs, ja ir naudas rezerves,» komentē Dmitrijs, lai gan atzīst, ka SIA GEO200 līdz šim ekonomējusi ik uz soļa. Toties krīzē arī tipogrāfijas ir sadarboties gribošas, bet galvenais - cilvēki vairāk sēž mājās un izklaidējas ar galda spēlēm. Rietumeiropā tās ir ģimenes attiecību terapija - labāk visiem kopā iesprūst pie Monopola, nevis katram pie sava datora.

Lavīnā nepazudīs

Uz lielāko starptautisko spēļu izstādi Esenē Vācijā GEO200 tika aizvesta jau mēnesi pēc uzņēmuma dibināšanas, jo spēles virzītāji nolēmuši uzņemt kursu ne tikai Latvijā, kur sākumam vēlas aptvert apmēram 40 000 potenciālo pircēju, bet arī Lielbritānijā un Vācijā, kur jau nodibināti kontakti ar izplatītājiem un nosūtītas demo partijas, Nīderlandē, ar laiku arī Krievijā. Izstādē pieredzētās cilvēku masas un milzīgā interese par spēli četrotni spārno. Tagad viņi pieteikušies Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras programmai, kas ļauj saņemt līdzfinansējumu dalībai izstādēs, jo februārī jādodas uz Nirnbergu, kur pulcēsies spēļu ražotāji un izplatītāji.

Galda spēļu renesanse skārusi visu Eiropu, taču GEO200 komanda uzskata, ka kopējā lavīnā nepazudīs. «GEO200 ne tikai izklaidē, bet arī izglīto. Spēlētājiem nav nepieciešamas zināšanas ģeogrāfijā, viņi tās iegūst spēlējot. Otrkārt, GEO200 ir jauns produkts. Liela daļa spēļu tirgū jau ir ilgu laiku. Trešais pluss - draudzīga cena,» uzskaita Dmitrijs. Latvijā spēle maksāšot ap 12-13 latiem, Eiropā - ap 24 eiro. Nellija min vēl kādu priekšrocību - GEO200 var spēlēt desmit variantos atkarībā no spēlētāju skaita, vecuma, vēlmes pēc sarežģītības, arī atkārtošanās nebūšot. «Izstādē manīju, ka ir daudz spēļu ar krāšņu kasti, spilgtu, aktīvu reklāmas kampaņu, bet bez jebkā interesanta saturā. Mums tā nav,» piebalso Julianna.

Būs virtuāla pasaulīte

GEO200 ir 193 kārtis, uz kurām attēloti valstu karogi, ģerboņi, potenciāls, informācija par platību un iedzīvotāju skaitu un minētas kaimiņvalstis, ar kurām var veidot savienības. Ir arī septiņas īpašas kārtis - sava veida džokeri, starp kuriem atrodama, piemēram, jau labi pazīstamā krīze un Pasaules Bankas aizdevums. Spēles komplektā ir arī kāršu maisītājmašīna, ko SIA GEO200 iepērk Ķīnā. Šīgada jauninājums būs laukums, kas dos vēl vienu variantu, kā spēlēt.

Plānu četrotnei netrūkst. Nesen saņemtais Atspēriena grants tiks izmantots, lai izietu CE sertifikāciju, reģistrētu patentu un preču zīmi, kā arī lai vienu no spēles variantiem izveidotu elektroniskā formātā. To izdarīt ir tehniski ļoti sarežģīti, bet programmētāji, kas to gatavi veikt, jau atrasti. «Varēs uzspēlēt bez maksas. Spēles faniem būs sava pasaulīte internetā, līdzīgi kā pokera spēlmaņiem,» saka Nellija. Iespējams, nākotnē taps GEO200 federācija, droši vien būs arī jaunas spēles. Viena tāda par apslēptas mantas meklēšanu - starp citu, Ševčenko sešgadīgās meitas izgudrojums - draugu lokā jau atzīta par labu un jautru. «Vienkārši jāstrādā un jāiegulda enerģija,» tālāko attīstību rezumē Nellija. Četrotne smejas, ka, biznesu sākot, visvienkāršākais bijis reģistrēt uzņēmumu. Grantu devējiem - paldies, bet no valsts gan gribētos lielāku pretimnākšanu nodokļu politikā.

Oriģinālo tekstu lasiet šeit