N.P.K. |
Gads |
Autors |
Valsts |
Piezīmes |
Skice |
1. |
1862 |
Henrijs Gifords |
Francija |
Pirmais gaisa kuģis ar tvaika mašīnu. 23.septembrī pirmais lidojums. Mazas sekundes. 1855.g.ceļas gaisā otrs kuģis. Neveiksme, Gifords un Gabriels Jons iet bojā. |
|
2. |
1865 |
Delamarke un Jons |
Francija |
Balons ar dzenskrūvēm, kuras darbina cilvēku muskuļu spēks. Ierobežoti panākumi. |
|
3. |
1872 |
Duprē de Lomē |
Francija |
Ar muskuļu spēku darbināms gaisa kuģis. 2.februāra lidojums noskaidro nespēju cīnīties ar vēju |
|
4. |
1872 |
Pauls Henleins |
Vācija |
Gaisa kuģis ar gāzes motoru. Izdodas sasniegt lielāku ātrumu |
|
5. |
1883 |
Alberts un Gastons Tivandīri |
Francija |
Oktobrī izdodas ar mazu kuģīti sasniegt zināmu ātrumu. Nākošajā gadā vēl lielāku, ievietojot citu elektromotoru Ir arī neveiksmes, bet pierādās... |
|
6. |
1884 |
Čarlzs Renards un A.K. Krebss |
Francija |
Līdzīga tipa aparāts. 9.augustā pirmoreiz izdodas nolidot pa apli. „La France” |
|
7. |
1888 |
O.S.Kostovičs |
Krievija |
Divi nepabeigti dirižabļi. Benzīna dzinējs |
|
8. |
1889 |
P.K. Kempbels |
ASV |
Labi panākumi, labas manevrēšanas spējas. Taču otro aparātu aiznes vējš. Pilots Hogans iet bojā |
|
9. |
1895 |
Hermanis Volferts |
Vācija |
Izmēģinājumā 1897.g. 12.jūnijā benzīna motora dirižablis aizdegas. Volferts ar mehāniķi Knabi iet bojā |
|
10 |
1897 |
Dāvids Švarcs |
Vācija |
Pirmais pilnīgi metāliskais gaisa kuģis. Novembra izmēģinājumā kuģis parāda sevi kā lidot nespējīgu |
|
11 |
1900 |
Ferdi-nands grāfs fon Cepelīns |
Vācija |
2.jūlijā pirmie LZ I izmēģinājumi. 1905.LZII 1906.LZIII 1908.LZIV Ir arī ne- vai komas, bet pierādās, ka cepelīni ir labākie tolaiku gaisa kuģi |
|
12
13
14
15
|
1900
Ap 1910
-/-
-/- |
Žulio un Lebaudī
Surkofs, Dvičs de la Murtē, Renards, Toress, Kevedo, Santoss – Dimons, de la Vulks
Parsefals, Zizgsfelda, Bāzenahs, Šperlings
Šio, Forlahi-ni
Kortings, Štagls, Maksbarts
Kaspars, Kodē
|
Francija
Francija
Vācija
Itālija
Austrija
Anglija |
Vesela rinda jaunu dirižabļu. Pirmais no tiem „Le Janne”. Vad. „La Republique”. Att. „Liberte”
Plaša dirižabļu celtniecīna, daudzi konstruktori. Att.firmas „Zodiaks” gaisa kuģis „Capitaine Ferber Tiek būvēti daudzi kuģi. Vislielāko populāritāti iegūst Parsevals. Pirmais PL.1 radīts 1906.g. Att. Cits „Parse-vals” no 1908.g. Pazīstamākie to laiku gaisa kuģu būvētāji citās valstīs |
|
|
|
|
|
|
|
Tuvojas gaisa kuģniecības ziedu laiki. Būvē arvien lielākus dirižabļus. Galveno lomu spēlē visplašāk izplatītais tips – cepelīni.