Nevarētu teikt, ka bezvadu savienojuma neesamību es uztvēru kā baigo problēmu. Patiesībā pat tieši pretēji. Jo pie vada pieslēgts telefons visu laiku uzlādējas, savienošana neaizņem pārāk daudz laika un manā pieredzē ar citiem modīgākiem auto, tie bezvadu savienojumu nereti ir krietni nestabilāki. Tomēr kāda diskusija Twitterī mani pagrūda beidzot testa nolūkos nopirkt šādu adapteri, lai pats uz savas ādas varētu pārbaudīt to, cik laba vai slikta ir šāda pieredze. Paldies vārdabrālim par konkrētā CarlinkKit 5.0 produkta ieteikumu! Šādu verķu ir ne mazums un ļoti negribēju izmest naudu par ierīci, kas varētu nedarboties. Bet konkrētais CarlinKit maksā samērīgus aptuveni 50 eiro (pirku tepat no 220.lv) un nejustos pārlieku bēdīgs, ja ierīce izrādītos ne pārāk veiksmīga. Interesanti, ka Amazon šis verķis maksā krietni dārgāk – ap 90 eiro.
Kas kastītē?
Produkts iepakots gaumīgā un viegli informatīvā kastītē. Tajā atradīsim pašu adapteri, mazliet dokumentācijas un pāris noderīgus papildus labumus.
Kastītē ir divi īsi USB kabeļi ar kuriem adapteri varam pievienot pie mašīnas USB porta. Viens ir ar USB-C spraudņiem abos galos, bet otrs ar USB-C vienā galā un USB-A otrā galā. Starp citu, pašam adapterim ir gan USB-A, gan USB-C pieslēgvieta, tā ka mums nebūs problēmu to pieslēgt pie manas mašīnas. Tā kā man ir pavecs auto, izmantoju to kabeli, kam vienā galā ir vecais labais USB-A spraudnis.
Lai adapteris netraucē, to var pie mašīnas paneļa pielīmēt ar komplektā iekļauto gēla tipa abpuslīmējošo līmlenti. Tomēr mana auto gadījumā visas tuvumā esošās plastmasas ir porainas vai kā citādi grumbuļainas un šī uzlīme neturējās. Adapteris agrāk vai vēlāk atlipa un nokrita lejā. Vai nu jānopērk tā super lipīgā 3M līmlente, vai vienkārši nav jāiespringst par tādām lietām un, lai tas adapteris tur mētājas.
CarlinKit 5.0 uzbūves kvalitāte
CarlinKit 5.0 ir salīdzinoši maza (76*43*12.3mm) un viegla pelēcīga kārbiņa. Korpuss veidots no plastmasas un ierīces augšpusē ražotāja logo mirgo dažādās krāsiņās. Tas var traucēt, ja ierīce atrodas kaut kur acu priekšā.
Korpusa sānos varam redzēt caurumus un pieņemu, ka tie veidoti, lai ierīce labāk ventilētos. Darbības laikā adapteris tiešām mēdz uzsilt, taču nav tā, ka tas kļūst pārlieku karsts.
Kā jau minēju iepriekš, adapterim ir gan USB-C, gan USB-A pieslēgvietas. Piezīmēšu, ka mēs varam izmantot tikai adaptera USB-C portu, jo USB-A ports atvēlēts diagnostikas un programmatūras atjaunošanas (ja to izvēlamies nedarīt ar lietotnes palīdzību) darbiem.
Kopumā gan iekārtas iepakojums, gan pats tās korpuss liecina par kvalitatīvi uzbūvētu produktu. Tomēr neesam to nopirkuši, lai tikai uz to skatītos un turētu rokā. Kā tas darbojas?
Kā CarlinKit 5.0 savienot ar auto?
Kā tad īsti šis verķis darbojas? Telefona pusē mums būs jāaktivizē gan Bluetooth, gan Wi-Fi savienojumus. Pieslēdzam adapteri pie mašīnas un pēc brīža tas parādīsies telefonā Bluetooth ierīču sarakstā (meklē ierīci ar nosaukumu, kas sākas ar “AutoKit”). Slēdzamies tai klāt, pārbaudām vai abās ierīcēs sakrīt PIN kods un tālāk skatāmies mašīnas multimediju displejā.
Tajā redzēsim, ka tiek izveidots savienojums ar telefonu un sekojot norādēm, telefona pusē apstiprināsim pieejas tiesības. Un tas arī viss, Android Auto gadījumā sākotnējā uzstādīšana ir tieši tik vienkārša. Pēc tam, atgriežoties pie mūsu auto un iedarbinot to, telefons pats automātiski savienosies ar adapteri un jau pēc kādām 10-20 sekundēm Android Auto sistēma būs gatava darbam.
Ar iPhone telefoniem savienošanās idejiski ir līdzīga – no sākuma adapterim pieslēdzamies caur Bluetooth un tad tas pats tālāk ar telefonu izveidos Wi-Fi savienojumu. Tomēr vismaz manā pieredzē ar manu paveco iPhone 11 savienošanās process ir jūtami ilgāks un visnotaļ bieži sanāca redzēt šādu skatu. Agrāk vai vēlāk tas savienojums tiek izveidots, tomēr ar svaigu Android telefonu (Samsung Galaxy S24) tas notiek krietni, krietni ātrāk.
Starp citu, šajā adapterī iestrādāto programmatūru ir iespējams atjaunot. To var izdarīt ar Android lietotni, kas gan nav iegūstama Google Play veikalā, bet gan pa tiešo no CarlinKit mājaslapas. Lietotne (AutoKitools) izskatās kosmiski, taču piedāvā iespēju atjaunināt adaptera programmatūru un pielāgot šādus tādus iestatījumus. Manā gadījumā programmatūra bija svaiga un nebija nepieciešams to atjaunināt. Bet cik lasu citos apskatos, tas var būt ne pārāk saprotams process un nav īsti skaidrs, kāda ir atjauninājumam nepieciešamā parole (tā ir: 12345678). Pamēģināšu pēc kāda laika vēlreiz pārbaudīt vai ir pieejams atjauninājums un izveikt šo procesu. Tad arī papildināšu šo rakstu. No otras puses, ja ierīce darbojas, tad tur īsti nav ko atjaunināt.
CarlinKit 5.0 adaptera lietošanas pieredze
Šo adapteri es dažas dienas lietoju ar iPhone 11 un mazliet ilgāku laiku ar pavisam svaigu Samsung Galaxy S24 viedtālruni. Lielākā atšķirība, ko uzreiz redzēju – ar Android telefonu tas darbojas krietni ātrāk un stabilāk. Ar ātrāk es domāju tieši savienošanos, jo kad savienojums ir izveidots, pati saskarne darbojas vienlīdz ātri un stabili abos gadījumos. iPhone ik pa laikam mēdz atslēgties un tad pēc kādām 20-30 sekundēm atkal pieslēdzas un turpina darboties tā it kā nekas nebūtu noticis. Kā viens labs paziņa norādīja, viņam ir līdzīga problēma arī ar jaunākiem iPhone 13 Pro Max un iPhone 14 Pro Max viedtālruņiem. Tātad, tas visdrīzāk ir kaut kāds Apple ierobežojums, kas ķīniešiem liedz viegli piečakarēt rajonu. Abās platformās darbojas arī pogu vadība no stūres. Principā, es pat nepamanīju starpību no vada savienojuma – visas aiztures no darbības telefonā līdz izpildei mašīnas pusē notiek vienlīdz ātri un precīzi. Tas attiecas gan uz zvaniem, gan mūzikas atskaņošanu. Izrādās, ka kaut kādos gadījumos uz Android ierīcēm mēs pat varam panākt, ka mašīnas displejā rādīsies YouTube video (meklē pēc CarStream lietotnes), taču man tā arī neizdevās šo piedabūt strādāt. Iespējams, tas darbojas tikai uz vecākām par Android 14 versijām. Ja tev ir sanācis šo dabūt gatavu, komentāros, lūdzu, pastāsti kā.
Vēl viena interesanta nianse – kad pēc brauciena esmu izkāpis no mašīnas, bet neesmu to aizslēdzis, adapteris turpina darboties un telefons pie tā ik pēc brīža atvienojas un pievienojas. Tātad, kabatā tev ik pa laikam ievibrējas telefons. Ar iPhone šādu lietu nenovēroju.
Vēl viena lieta, ko es pamanīju – iPhone krietni ātrāk izlādējas, kad mašīnā tiek izmantots bezvadu režīmā. Manam auto ir bezvadu uzlādes iespēja, taču praksē tā nav pārlieku izmantojama, jo telefons tiek lādēts lēni, taču procesā ļoti uzkarst. Tas nenāk par labu akumulatora ilgmūžībai. Savukārt, Samsung telefons darbojas ļoti labi un nejutu, ka kaut kā īpaši ātrāk izlādētos. Protams, nevajadzētu aizmirst, ka Samsung ierīcei ir par 890mAh lielāks akumulators.
Tātad rezumējot, kopumā pirkums man šķiet diezgan veiksmīgs tādā ziņā, ka CarlinKit 5.0 tiešām darbojas un spēj piedāvāt aptuveni tādu pašu pieredzi kā vada savienojums. Ar iPhone telefoniem tas ir mazliet čakarīgāk lietojams, jo nav 100% stabils, bet ar Android ierīcēm pieredze ir labāka. Kā jau rakstīju, pogu vadība no stūres darbojas un vienīgā nianse ir tas, ka par telefona lādēšanu būs jādomā pašam. Un tas jau atkarīgs no paša telefona – vieniem tā būs jūtama problēma, bet citiem, kam baterija lielāka, problēma nebūs tik būtiska.
https://kursors.lv/2024/03/03/carlinkit-5-0-bezvadu-android-auto-apple-carplay-adaptera-apskats/