Ar ko senos laikos baidīja bērnus?

Monstri, ar kuriem baidīja bērnus dažādas valstīs.

Tagad daudz efektīvāk ir baidīt mazus bērnus nevis ar baismīgu veceni ar kaula kāju vai viltīgu vilku ar domu kost bērnam sānos, un nevis ar noslēpumainu babaju, bet gan ar interneta izslēgšanu. Bet senos laikos, kad vēl nebija Wi-Fi vai pat 3G, kad Luntiks vēl nebija dzimis, vesela visu veidu ļauno garu armija palīdzēja vecākiem audzināt bērnus, un dažādām kultūrām un valstīm bija savs babaji. Jūs visi lieliski zināt mūsu biedēkļus, daži, iespējams, joprojām no viņiem baidās, bet būs interesanti iepazīties ar viņu ārzemju kolēģiem. Tātad, pasaules monstru komanda, kas biedēja, biedē un, iespējams, biedēs bērnus.

Dīvs (Azerbaidžāna)

Dīvas ir ne tikai lieli dziedātāji, bet arī ļauni milži. Parasti dīvas vai dēvas tiek attēlotas ar blīvu veģetāciju uz ķermeņa un maziem ragiem uz galvas. Dīvs ir truls, un dažreiz gļēvs, bet spēcīgs milzis. Viņš nodarbojas, klīstot pa mežu un ēdot bērnus, kas viņu piesaistīja. Lai neiekristu dīva pinkainajās ķepās, bērniem vajadzētu izturēties labi, nevis iet uz mežu, neprasot, un lasot populāro azerbaidžāņu pasaku "Kā Džirtdans aizveda bērnus no drausmīgā dīva", lai briesmu gadījumā viņi zinātu, kā pārspēt dīvu. [1]

Dīvi ir sastopamas ne tikai Azerbaidžānas pasaku mežos, bet arī citu Mazāzijas un Vidusāzijas tautu stāstos. [2]

Baba-Roga (Horvātija, Bosnija)

Baba Roga jeb Ragainā Bāba ir mūsu Baba Jagas horvātu kolēģe. Arī citiem slāvu brāļiem ir savas ļaunās sievietes, piemēram, Bulgārijā Gorska Maika (kalnu māte), Baba Korizma Serbijā, Melānija Trampa Slovēnijā (tikai joks). Baba Roga ir tāda pati līka veca sieviete kā Jaga, bet viņai uz pieres ir rags, kas viņu atšķir no raganām. Raga dažreiz nopērk nerātnu bērnu no vecākiem, dažreiz zog un ļoti neparastā veidā - caur plaisām griestos. Tiesa, pēdējā gadījumā upuris zaudē savu formu, bet ragainajai raganai tas nav svarīgi, viņa savā drūmajā alā apēd visus nerātnos bērnus, neatkarīgi no viņu formas. [3]

Baba-Korizma (Serbija)

Bet Baba Korizma bērnus ēda tikai izņēmuma gadījumā, viņas patiesais mērķis bija krāsotas olas. Kā jūs zināt, labākais veids, kā iegūt krāsainu olu, ir pirms Lieldienām piepildīt maisu ar pēc iespējas vairāk bērniem, kas nav ievērojuši gavēni, un Lieldienās tos apmainīt pret olām ar izdevīgu likmi. Baba Korisma tika izveidota, lai iemācītu bērniem ievērot gavēni. Serbiete Korizma ir kaulaina un gara ragana melnā halātā un ar lielu somu uz muguras. Viņai ir septiņi spieķi un septiņi zobi. Katru badošanās nedēļu viņa nomet vienu spieķi un vienu zobu. Kad visi zobi atrodas plauktā, jūs varat aizmirst par kaitīgo olu mīļotāju. [4]

Melnā Annisa (Anglija)

Ļauna, vienacaina vecene ar dzelzs nagiem biedēja nerātnus bērnus Anglijā. Kopumā viņa nenoniecināja arī pieaugušos, bet īpaši novērtēja bērnus. Šausmu stāstos, ar kuriem briti viens otru biedēja, Annisa noplēsa ādu no sastaptajiem bērniem un darināja sev drēbes, ragana pārpalikumu pakāra pie "Melnā Annisas mājas" ieejas, kuru, starp citu, viņa pati ar dzelzs nagiem izraka zem sena ozola saknēm. [5]

Bauks (Serbija)

Bauks izskatās kā melns lācis ar sešām sarkanām acīm. Bauks gaida savus jaunos upurus tur, kur vecāki viņiem aizliedza iet - dziļā mežā, alā, pamestās vecās mājās, īsāk sakot, visur, kur neviena nav, kur tas ir biedējoši un bīstami. Bauks apēd mazo nerātno serbu, tiklīdz to noķer, ne bedrēs, ne noliktavā, ne ledusskapī, tāpat kā Balkānu Bābas, viņš to nevelk. [6]

Baubass (Lietuva)

Baubass ir gars ar zirnekļveidīgām ekstremitātēm, saliektiem, gariem pirkstiem ar asiem nagiem uz rokām un kājām un tukšām, degošām acīm. Atšķirībā no citiem mītiskiem monstriem, Baubass dzīvo nevis mežā, bet gan mājā. Tas var iznākt no paklāja apakšas vai slēpties tumšā stūrī. Baubass neēd, bet miegā vienkārši nožņaudz nepaklausīgos bērnus. Kā brīdinājumu Baubass nogriež nākamam upurim matus. [7]

Kludde (Beļģija)

Vilks ar lāča galvu un sikspārņa spārniem izraisīja bailes beļģu bērniem. Kludde savus upurus neēd, bet noslīcina upē. Beļģijas pasakās kludde dzimst no sadedzināto raganu pelniem. Kludde nebaidās ne no kā, ne no uguns, ne no zobena. Ja jūs nogalināsiet lidojošu vilku, tā vietā parādīsies divi jauni kluddi. Ja kludde būtu īstas radības, tad ar šādu dzimšanas metodi un tādu vitalitāti raganu medību laikā tās būtu piepildījušas ne tikai Beļģiju, bet visu Eiropu. Elles vilku ir viegli dzirdēt, jo viena no viņa ķepām vienmēr ir saķēdēta; attiecīgi, tuvojoties briesmonim, tā skan. Ja jūs kādreiz nonākat Beļģijā un tur uzvedaties slikti, tad jums palīdzēs viens padoms: ja tevi vajā kludde, met viņam priekšā kabatlakatiņu. Lai gan spārnotais vilks ir nežēlīgs, viņa koncentrēšanās ir - nu tā. Saskaņā ar leģendām viņš nekavējoties aizmirsīs tevi un rūpēsies par lakatiņu, saplēš to gabalos. [8]

Flandrijas zvērs (Flandrija)

Flandrijas folklorā ir briesmīgs vilkacis ar baismi sarkanām acīm, kurš ēd bērnus, kuri nevēlas aizmigt. Briesmoni sauc arī par Oude Rode Ogen (veco sarkanaci). Saskaņā ar leģendu bērni Flandrijas ciematā sāka pazust. Tika uzskatīts, ka viņus paņēma vilkacis. Un tad kādu dienu viņiem izdevās viņu sašaut, kad viņš izvilka bērnu no gultas. Tomēr zvērs aizbēga. Tajā pašā naktī netālu no nozieguma vietas viņi atrada kailu melnādainu cilvēku, kurš asiņoja līdz nāvei. Bez tiesas vai izmeklēšanas viņi noplēsa viņa ādu. Tagad viņš klaiņo pa zemi, meklējot savu ādu. [9]

Kav-Kavs (Malta)

Maltā slavenākais mītiskais bērnu mednieks ir Kavkav vai Gavgav. Milzīga, pelēku gļotu pārklāta būtne naktīs staigā pa Maltas ielām un uzošņā nerātnus bērnus. Gavgavs savus upurus neieved alās, bet vienā rāvienā uz vietas norij. [10]

Il-Belliegha (Malta)

Vēl Maltā ir aku monstrs Il-Belliegha. Viņš dzīvo akās un grābj bērneļus, kuri spļauj akās. [11]

Metvinvi (Haiti)

Haiti ir arī briesmoņi, kuri vakaros staigā pa ielām, logos meklējot kaprīzus bērnus. Metvinvi ir ārkārtīgi garas rokas un kājas, tāpēc, ja būtu monstru basketbola komanda, viņš būtu visdārgākais un efektīvākais spēlētājs. Un tas viss, lai ieskatītos jebkuros logos un izvilktu bērnus no jebkura augstuma. Nepaklausības ražu viņš savāc bezdibenīgi lielā somā. [12]

Koko (Spānija)

Spāņi, portugāļi un arī dažu Latīņamerikas valstu bērni baidās, ka pēc viņiem var nākt koko. Viņš slēpjas uz jumtiem un pastāvīgi vēro bērnus, tāpēc zina, kas un kad rīkojās nepareizi. Koko izskatās kā ēna ar sarkanām acīm, viņš ieliek nerātnus bērnus maisā un pēc tam no viņiem izsūc asinis. Briesmonis var uzlikt dažādas maskas, iemiesoties citos cilvēkos, kā arī bērnos, liekot viņiem izdarīt pretīgus darbus. Koko ir galvenais ļaundaris vienā no jaunākajiem Stīvena Kinga romāniem “ The Outsider”, kur tiek izspēlēta viņa spēja iemiesoties citos. Koko sauc arī par Hombre del saco (Cilvēks ar maisu). [13]

P. S. Interesanti, ka arī mani bērnībā vecāki baidīja ar vīru ar maisu, kas atnāks, ja es pārāk nepaklausīgs būšu. Taču šis vīrs nebija kāda pasaku būtne, bet - milicis ar maisu.

Kuka (Brazīlija)

Brazīlijas koko versija, kuras nosaukums ir kuka, ir pa pusei sieviete un pa pusei krokodils, un pēc Brazīlijas ruma pudeles šī attiecība nemainās (no šīs pudeles dzērāja viedokļa). Bezmiegs piespieda viņu uz bērnu nolaupīšanas slidenā ceļa. Viņi saka, ka kuka guļ tikai reizi septiņos gados, un visu šo laiku ķēpājas apkārt Brazīlijai, meklējot kaprīzus bērnus. Brazīlijas šūpuļdziesmas baida bērnus par kukas atnākšanu. [14]

Bonhomme Sept Heures (Septiņstundu cilvēks) (Kanāda)

Kanādas koko analogs ir tievs vecs vīrietis vecā mētelī un cilindrā, ar maisu un nūju. Punktualitāte atšķir viņu no citiem monstriem, kuri nodarbojas ar cilvēku nolaupīšanu. Katru dienu tieši septiņos vakarā viņš dodas medībās un paņem tos mazos kanādiešus, kuri nevēlas iet gulēt. Bez liekas aizķeršanās viņš ieliek nerātnos maisā un, tāpat kā jebkurš cits sevi cienošs babajs, aizved nozagtos bērnus alā, kur tos apēd. [15]

La-Jorona (Meksika)

Meksikāņi mīl stāstīt leģendu par La Joronu vai Sērotāju, arī Apraudātāju. Jau sen mazā Meksikas ciematā nabadzīgu cilvēku ģimenē dzīvoja meitene vārdā Marija, kas slavena ar savu skaistumu. Reiz kāds cēls kungs gāja cauri ciematam, ieraudzīja Mariju un iemīlēja viņu no pirmā acu skatiena. Marija iemīlējās arī senjorā. Mīļotais devās lūgt svētības no līgavaiņa vecākiem. Sinjora tēvs atteicās svētīt laulību Marijas zemās kārtas dēļ. Tas jauniešus neapturēja, viņi apprecējās, uzcēla sev māju pie upes un sāka laimīgi dzīvot kopā. Drīz Marija dzemdēja vīram divus dēlus. Reiz vīrs aizbrauca uz ilgu laiku un pēc tam atgriezās kopā ar jaunu sievu, atvadījās no bērniem un devās saulrietā, pat nepaskatījies uz Mariju. Tad dusmu lēkmē Marija noslīcināja savus dēlus. Kad viņa atjēdzās, bērnus straume jau bija aiznesusi, viņa metās upē viņus meklēt un noslīka. Kopš tā laika Marija klīst pa Meksikas zemi un meklē savus bērnus. Saskaņā ar citu leģendas versiju, Marija dzīvoja šķīstošu dzīvi un noslīcināja visus savus ārlaulības bērnus. Tagad viņa ir spiesta mūžīgi klīst pa zemi par saviem grēkiem. [16]

Sērotāja ir ģērbusies baltā kleitā, un viņas seju klāj balta meksikāņu rebozo šalle. La Jorona rūgti raud un aicina savus bērnus. Katrs meksikānis zina, ka La Joronas kliedziens paredz nepatikšanas. Ja tuvumā ir dzirdama raudāšana, tad Raudošā meitene ir netālu, ja tā ir netālu, tas nozīmē, ka viņa grasās tevi sagrābt. Saskaņā ar pilsētas leģendām cilvēki dažreiz uz ielas satiek baltu sievieti. Viņa vienmēr parādās pēkšņi, jautā: "Kur ir mani bērni?", Paceļ rebozo, parādot izbiedētajam ceļotājam pusnopuvušu seju un pēkšņi pazūd. Sērotāja visus bērnus, kuriem nāk pāri, velk apakšā, sajaucot viņus par savējiem. Pastāv versija, ka La Yorona tika izgudrots, lai pasargātu bērnus no pumas. Pumas laulības rūkoņa, šķiet, atgādina raudāšanu, tāpēc bērnam, kurš dzirdēja šo saucienu, nācās skriet pa galvu, pa kaklu pretējā virzienā no viņas, lai nenokļūtu Raudošās sievietes rokās. [17]

Abu Rigl Maslukha (Ēģipte)

Šī baisā briesmona nosaukums tiek tulkots kā "Cilvēks ar sadedzinātām kājām". Tas ir bērna gars, kurš, neskatoties uz vecāku aizliegumu, spēlējās ar uguni un sadega līdz nāvei. Tagad viņa gars vajā nesaprātīgos bērnus ar savu bēdīgo piemēru. Ēģiptes šausmu stāstos Abu Rigl Maslukha nozog nerātnus bērnus un vāra viņus uz atklātas uguns. [18]

Aobodzu (Japāna)

Aobodzu japāņu valodā nozīmē "zils mūks". Vienacains vecais mūks dažādās Japānas prefektūrās biedēja dažādos veidos, un arī viņa mājokļa vietas ir atšķirīgas. Dažās pasakās viņš dzīvo vecās pamestās mājās, citās - kviešu laukos. Par zilo mūku dažādos vecumos ir dažādas leģendas. Pēc skolas bērni bieži palika vēlu, spēlējoties laukos. Ar to, pirmkārt, viņi lika vecākiem uztraukties, un, otrkārt, viņi mīdīja labību. Bija paredzēts, ka Aobodzu vedīs šādus bērnus nezināmā virzienā. Jaunās meitenes, kas staigāja vēlu vakarā, nobijās no tā, ka Aobodzu pēkšņi varētu parādīties no nekurienes un piedāvāt izklaidēties. Ja meitene piekrita, tad viņš viņu uzreiz nožņaudza. Ja viņa atteicās, ciklops - mūks pazuda. Šeit ir vērts apsvērt, vai tikai mūka ādas krāsas dēļ viņš tika saukti par zilo? Nepievēršot uzmanību attēlam, tam jābūt zilam, nevis zaļam. [Reiz lasīju, ka dažas austrumu tautas neatšķir zilu un zaļu krāsu? – t.p.] Dažreiz Aobodzu teica, ka kausies. Nu, kurš gan nespēj tikt galā ar vāju mazu cilvēku? Tomēr Aobodzu ir ne tikai mūks, bet arī burvis, tāpēc viņš stingri sodīja visus, kas piekrita duelim. Mūku varēja nobiedēt ar vienkāršu pītu grozu. Ieraugot grozu, Aobodzu aizbēga, jo domāja, ka groza caurumi ir daudzas acis. Tāpēc japāņi, kuru ceļš gāja pāri laukam vai blakus pamestai mājai, kā talismanu ņēma līdzi grozus. [19]

H’awouahoua (Alžīrija)

Alžīrijas briesmonis H'awahuahoua ir Frankenšteina briesmonis no dzīvnieku pasaules. Vienu kāju viņš ieguva no ēzeļa, otru - no panteras, pērtiķa ķepa un krabju spīle ir piestiprināta pie bruņurupuča ķermeņa, kalnu kazas ragiem un indīgām čūskām, nevis krēpēm uz pērtiķa sejas. No acu dobumiem izplūst zila liesma. Apģērbā H'awahua gaume ir līdzīga Black Annis gaumei. Visu šo zooloģisko dārzu klāj plašs lietusmētelis, kas izgatavots no viņa apēsto nerātno bērnu ādas. [20]

https://fishki.net/2855092-nzvanie-nazvanie-nazvanie.html

Un kā pie slāviem?

Turpināsim mūsu mini ekskursiju aizraujošajā slāvu mitoloģijā. Šodien mēs runāsim par dažiem ļoti savdabīgiem varoņiem. Kāds ir visiem labi pazīstams no filmām un pasakām, bet kāds ir maz pētīts, un viņa pieminēšana ir saglabājusies tikai senajos pagājušo gadsimtu folkloristu zinātniskajos darbos.

Nočņica

Ārkārtīgi ļaunprātīgs gars, kas barojās vienīgi ar bērniem. Turklāt, ja bērns neguļ labi un naktīs kliedz, tas nozīmē, ka Nakts lēdija slēpjas kaut kur netālu. Gars parasti parādījās neglītas sievietes formā melnos halātos ar gariem matiem un nagiem uz pirkstiem. Tiesa, dažreiz viņš varēja pārvērsties par melnu matainu tārpu. Slāvi ar viņu cīnījās ļoti savdabīgi. Viņi ievieto asus metāla priekšmetus, piemēram, cirvi, nazi vai pat atslēgas, kas atrodas mazuļa šūpulī. Zem spilvena tika paslēptas ķiploku daiviņas. [21]

Žeļezņačka

Vēl viena tā laika "mīļā dāma". Viņa dzīvoja galvenokārt laukos un dārzos, un viņai neprātīgi nepatika, kad kāds iekāpa viņas īpašumos, neprasot. Tātad jūs nolemjat pamieloties ar kāda cita zirņiem vai dārzeņiem, un tur starp dobēm slēpās Žeļeznačka - viltīga vecene ar dzelzs krūtīm. Viņa noķēra zagļus ar dzelzs āķi, iemeta dzelzs piestā, no upuriem pagatavoja gaļas biezeni un apēda tos. Visbiežāk Dzelzs sieviete tika pieminēta baltkrievu leģendās, bet arī Brjanskas apgabala leģendās par viņu ir minēts. [22]

Šišiga

Šī nav automašīna, nepriecājieties. Šišigu slāvu mitoloģijā sauca par ļaunu garu, kas dzīvoja netālu no meža ezeriem un purviem. Ja ceļotājs naktī atradās netālu no purviem un ieraudzīja saliektu kailu un vardarbīgu radību, tad viņš tika nolemts. Šišiga, kas izceļas ar ārkārtēju spēku, palaida cilvēku zem ūdens un noslīcināja. Viņa īpaši mīlēja dzērājus un bērnus, kuri slepeni no vecākiem skrēja peldēties ezeros. [23]

Babajs

Vēl viens mitoloģisks varonis, kurš specializējās nerātnu bērnu vajāšanā. Zinātnieki apgalvo, ka vārds "Babay" ir turku izcelsmes un nozīmē "tēvs, vecis". Viņš nāca naktī un milzīgā maisā vilka prom kaprīzus bērnus. Dažreiz viņš slēpās zem gultas. Tāpēc jums jāzina, ka tumsā pie gultas slēpjas nevis abstrakts Holivudas briesmonis, bet gan mūsu, dārgais Babajs. Lai Babajs nekaitētu bērnam, mātes dziedāja īpašas šūpuļdziesmas, tādējādi pasargājot un izdzenot ļauno garu. [24] (P. S. Iespējams, ka radinieks arī modernākam bubulim.)

Vijs

Viņš nepavisam neiederas vairākos iepriekš uzskaitītajos biedros no zemākā dēmonoloģiskā bestiārija, jo Vijs nav gars vai dēmons, bet gan dievība. Bet, tā kā uz viņu atsaucās pēdējā raksta komentāros, būtu grēks nerakstīt par Viju. Pastāv vairākas leģendas, kurās viņu dēvē par Černoboga dēlu. Leģendās viņš tika raksturots kā briesmīgi līks un neticami spēcīgs vecis. Vijam bija īpatnība - dievības plakstiņi bija pārāk smagi, tāpēc viņš nevarēja tos turēt vaļā, neizmantojot ārēju palīdzību. Cilvēki teica, ka Svarogs nolādēja viņa tēvu. Lai kā arī būtu, Vija kalpi bija spiesti pastāvīgi atbalstīt viņa plakstiņus ar melnu, sarkanām, izkaltām dakšām. Jebkura radība, uz kuru Vijs uzmeta skatienu, nekavējoties nomira. Šī briesmīgā dieva izskatā ir arī pozitīvas iezīmes. Ja cilvēks būtu ļauns un vājš, tad Vijs viņu nogalinātu, bet viņš varētu atlaist godīgu un stipra prāta cilvēku. [25]

***

Mitoloģisko varoņu vidū ir ļoti maz “monstru”. Fakts ir tāds, ka mūsu senči dzīvoja mierīgu, mērenu dzīvi, un tāpēc radības, kuras viņi sev izgudroja, bija saistītas ar elementāriem elementiem, kuriem bija neitrāls raksturs. Ja viņi patiešām nodarīja kaitējumu cilvēkiem, tad reti. Slāvu mitoloģijā jūs atradīsit leģendas par to, kā mājas gari palīdzēja saimniecēm, Baba Yaga deva norādījumus, kā uzvarēt ienaidnieku, un Mežainis aizsargāja dzīvniekus. Krievu folkloras mīti un leģendas māca būt laipnākiem, iecietīgākiem, mīlēt dabu. Viņi var būt nedaudz naivi un bērnišķīgi vienkārši, bet joprojām ir mūsu. [26]

https://fishki.net/3210716-kem-pugali-drevnie-slavjane-svoih-detej.html

Taču attiecībā uz nepaklausīgu bērnu baidīšanu ir vēl viens tipisks krievu monstriņš – buka.

Agrāk bērnus bieži baidījās ar buku (“neej, viņš tevi apēdīs”), neļaujot viņiem, piemēram, nonākt nepatikšanās, lai viņi naktī neizietu no mājas. Brokhauza un Efronas enciklopēdiskajā vārdnīcā teikts, ka “Tautas fantāzija, personificējot buku, attēlo viņu ar milzīgu atvērtu muti un garu mēli, ar kuru buka satver bērnus un, iemetot viņus rīklē, aprij. Buka, kā vēsta leģenda, staigā tikai naktī, netālu no pagalmiem un mājām, un atņem bērnus, ar kuriem viņš sastopas, kas krievu bukam liek izskatīties pēc romiešu lamijas, taču citos avotos šīs pazīmes nav atrodamas.

Tagad ikdienas dzīvē vārdā "nuka" bieži sauc nesabiedrisku, nekomunicējošu, drūmu cilvēku. Iepriekš tika izmantoti varianti „bukans” un „bukoņa”, īpašības vārds „bukovatnij”, un Sibīrijā darbības vārds ir „buksitsa” (būt kautrīgam, šķībam no drūmuma, saraut uzacis vai būt kautrīgam).

Slāvu vidū: Buka ir maza, ļauna būtne, kas dzīvo skapī vai zem gultas. Tikai bērni viņu var redzēt, un bērni no viņa cieš, jo Buka mīl naktīs viņiem uzbrukt - satvert viņus aiz kājām un ievilkt zem gultas vai skapī (viņa bedrē). Viņš baidās no gaismas, no kuras var iet bojā, un no pieaugušo ticības. Baidās, ka pieaugušie viņam ticēs. [26z]

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D1%83%D0%BA%D0%B0_(%D1%84%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D0%BB%D0%BE%D1%80)

Bubulis (Boogeyman). Filmas anotācija.

Tev tas šķita kā izdomāts stāsts ... bet tā ir īstenība.

Ārēji Tims (Berijs Vatsons) šķiet parasts ap 20 gadus vecs cilvēks. Viņam ir pieklājīgs darbs, nopietnas attiecības ar draudzeni. Taču puisi jau no bērnības vajā nepārvaramas, stindzinošas bailes. Kad Tims bija astoņus gadus vecs, notika kaut kas neatgriezenisks. Katru nakti tēvs viņu lika gulēt, stāstīdams kādu pasaku, kas drīzāk bija šausmu stāsti. Katru reizi tēvs pārliecināja dēlu, ka viņa guļamistaba ir droša arī tad, kad izdziest visas gaismas. Līdz pienāca liktenīgā nakts. Tims kā pārakmeņojies skatījās, kā viņa tēvs tika nežēlīgi ievilkts aiz pieliekamā durvīm, un kopš tās dienas par tēvu nav ne ziņas, ne miņas. [27]

Tie joprojām baidās, ka kādu dienu nelabais no bērnu dienām paņems pie sevis arī viņu pašu. Daudzus gadus pēc pārdzīvotā Tims negribīgi atgriežas bērnības mājā, lai sastaptos ar bailēm no mistiskās būtnes un noskaidrotu, vai tā ir īsta, vai varbūt tikai iztēles auglis...

https://www.forumcinemas.lv/event/300102/title/bubulis/

Bubuļa izcelsme.

Pirmkārt, kur sākās leģenda par Boogeyman? Vispazīstamākā izcelsme ir Āzijas dienvidaustrumos, trešajā lielākajā Indonēzijas salā Sulavesi. 1800. gados pastāvēja pirātu grupa, kas pazīstama kā Bugis jeb Buganese pirāti. Šie nežēlīgie pirāti bija pazīstami ar tumši melnām burām un kanibālisku izsalkumu. Pirāti terorizēja britu Austrumindijas kompānijas un Nīderlandes Austrumindijas kompānijas jūrniekus, kuri vai nu tirgojās, vai kolonizēja apkārtni. Tiek uzskatīts, ka šie Eiropas jūrnieki pēc tam atgriezās savās mītnēs ar bailēm no "Bugi Men". [27z]

Daudzās Latīņamerikas valstīs, kā arī Spānijas Amerikas valstīs Boogeyman variants tiek attēlots kā vīrietis, kurš nes mugurā maisu, lai aizvestu nerātnus bērnus. Vidusjūras valstīs briesmonis tiek attēlots kā augsts tumšs vīrietis, valkājot smagu melnu mēteli, ar melnu kapuci vai cepuri, kas slēpj seju. Ēģiptē viņš tiek attēlots kā nakts radība, kas ir ģērbusies melnā krāsā. Visās šajās radības dažādajās interpretācijās viena lieta paliek nemainīga, ka viņš sagrābj bērnus, kuri izturas nepareizi.

Ideja, ka Boogeyman slēpjas skapī vai zem gultas, radusies Vācijā un Dānijā. Tiek teikts, ka "der schwarze Mann" (tulkojumā Melnais cilvēks) ir necilvēcīga / pārdabiska būtne, kas slēpjas tumšos stūros zem gultas vai skapī. Šis skaitlis kļuva par daļu no bērnu spēles ar nosaukumu "Wer hat Angst vorm schwarzen Mann", kas tulkojumā nozīmē "Kas baidās no Boogie-man". Briesmona leģenda galu galā tika pārveidota par leģendu, kas mūsdienās pastāv mūsdienu kultūrā.

https://thehistoryoftheboogeyman.weebly.com/history.html

Tomēr šis stāsts ir jāpapildina ar daudz plašākiem vēsturiskiem faktiem, jo bubuļa jēdziens, kā tāds, ir daudz senāks. Par to var lasīt Vikipēdijā.

"Bogeyman" (/ ˈbəʊɡimæn, ˈboʊɡi- /; arī uzrakstīts bugeyman, bogyman, bogieman, boogie monster, bugie man vai boogie woogie) ir mītisks radījums, ko pieaugušie izmanto, lai baidītu bērnus uz labu uzvedību. Bogeyman nav īpaša izskata, un priekšstati krasi atšķiras atkarībā no mājsaimniecības un kultūras, taču to visbiežāk attēlo kā vīrišķīgu vai androgēnu monstru, kas soda bērnus par nepareizu rīcību. Bogeyman vai nedaudz radniecīgu radību var atrast katrā kultūrā. Bogeyman var mērķēt uz konkrētu darbību vai vispārēju nepareizu rīcību, atkarībā no tā, kādam mērķim ir jākalpo, bieži vien pamatojoties uz bērna autoritātes brīdinājumu. Termins "Bogeyman" dažreiz tiek izmantots kā nespecifiska personifikācija vai teronisma metonīms, dažos gadījumos - Velns.

Tiek uzskatīts, ka vārds bogey ir cēlies no vidusangļu bogge / bugge ("kaut kas biedējošs", "putnubiedēklis"). Teorijās par tās izcelsmi ir sakne, kas nozīmē "kaza", vai vācu bögge, böggel-mann ("goblin") radinieks. To nozīmi varēja ietekmēt vecā angļu valoda -budda, ko izmanto savienojumos ar nosaukumu "vabole”. Saistīts vārds bugbear no bug, kas nozīmē goblinu vai putnubiedēkli un lāci, tika iztēlots kā dēmons lāča formā, kurš ēd mazus bērnus, un to izmantoja arī, lai nozīmētu vispārēju šausmu objektu. Vārds bugaboo ar līdzīgu nozīmju pāri varētu būt radies kā bugbear pārveidojums.

Šo vārdu varētu saistīt arī ar daudziem līdzīgiem vārdiem citos indoeiropiešu valodās: bogle (skoti), bûzeman (rietumu frīzu valoda), boeman (holandiešu valoda), Butzemann (vācu valoda), busemann (norvēģu valoda), bøhmand / bussemand (dāņu valoda), bòcan , púca, pooka vai pookha (īru valoda), pwca, bwga vai bwgan (velsiešu), puki (vecskandināvu valoda), pixie vai piskie (korniešu valoda), ripa (angļu valoda), bogu (slāvu valoda), buka vai babay / babayka (krievu, бука), bauk (serbu), bubulis (latviešu), baubas (lietuviešu), bobo (poļu), bubák (čehu), bubák (slovāku), bebok (silēziešu), papão (portugāļu), babulas (grieķu, μπαμπούλας), bua (gruzīnu, ბუა), babau (itāļu), бабай (ukraiņu), baubau (rumāņu) un papu (katalāņu).

Dienvidaustrumāzijā šis termins parasti tiek domāts par Bugis vai Buganese pirātiem, nežēlīgiem jūrniekiem Sulavesi dienvidos, Indonēzijas trešajā lielākajā salā. Šie pirāti bieži nomocīja Lielbritānijas Austrumindijas uzņēmuma un Holandes Austrumindijas kompānijas agrīnos angļu un holandiešu tirdzniecības kuģus. Tautā tiek uzskatīts, ka tas noveda pie tā, ka Eiropas jūrnieki savas bailes no “bugi vīriešiem” atgrieza savās valstīs. Tomēr etimologi tam nepiekrīt, jo vārdi, kas attiecas uz bogeyman, tika plaši izmantoti gadsimtiem pirms Dienvidaustrumāzijas Eiropas kolonizācijas.

Luo dialektos Austrumāfrikā termins “bwogo” (ar izrunu izklausās kā “booga”) nozīmē biedēt. Šī korelācija, visticamāk, ir viltus sakritība, jo nilotu valodas saknes ir pirms pašas civilizācijas mūsdienu koncepcijas.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bogeyman

Atgriežoties, pie konkrētiem bugimeniem…

No Buganese pirātiem no Indonēzijas cēlusies leģenda par Boogeyman ir ļoti attīstījusies par mūsdienu kultūrā redzamo briesmoni. Vienmēr ir zināms, ka briesmonis seko nepareizi uzvedīgiem bērniem, tomēr briesmona izskats ir mainījies. Latīņamerikā un Spānijas valstīs briesmonis nēsā apkārt lielu maisu bērnu pārvadāšanai. Eiropā briesmonis tiek attēlots kā augsts tumšs vīrietis, kurš nēsā smagu mēteli un cepuri, kas aizsedz seju. Mūsdienās radījums tiek attēlots kā garš, tumšs vīrietis, kurš slēpjas ēnā un izvairās no upuru redzēšanas. Tomēr ir radušies daudz dažādu monstru, kas līdzinās Boogeyman.

Nesenais Boogeyman variants ir redzams filmā Sinister, kas kinoteātros tika izlaista 2012. gadā. Filma seko pētnieciskajam romānistam, kad viņš izmeklē neparastas ģimenes slepkavības, kurās tika ziņots par jaunākā bērna pazušanu. Viņš atrod vecas video lentes ar ģimeņu slepkavībām, kā arī satraucošu figūru filmās. Vēlāk tiek uzskatīts, ka šī figūra ir mītisks dēmons, kas upurē bērnu dvēseles. Visas filmas laikā tiek atrasti papildu pierādījumi, un galvenais varonis saprot, ka viņam un viņa ģimenei draud briesmas. Filma beidzas ar to, ka jaunākā meita nogalina visu ģimeni, to ieraksta un pēc tam aizbrauc ar briesmoni, kuru viņa un filmas rakstnieks sauc par Mr Boogie. [28]

Jaunākais Boogeyman varianta parādīšanās cēlies no spēles, kuru var spēlēt tiešsaistē. Briesmonis, kas pazīstams kā "Slender-man", ir ļoti garš, tumšs cilvēks, kuram nav sejas. Tiešsaistes spēlē briesmonis jūs medī mežā, kamēr jūsu varonis, kuram ir tikai neliels lukturītis, kuru mēģināt izmantot, mēģina aizbēgt no viņa. Vienā vietā mežā jūs varat redzēt viņu tālu, tad pagriezieties tikai, lai atrastu viņu stāvam tieši priekšā, kur viņš tevi satver un apēd. [29]

Mūsdienu leģenda vēsta, ka Boogeyman dzīvo skapī vai zem gultas. Viņš pastāv, lai ēstu bērnus, kuri izturas nepareizi vai nevar aizmigt. Parasti viņš ir tumšs ēnas cilvēks, kura seju jūs neredzat. Jaunākais Boogeyman attēlojums filmā bija filma The Boogeyman, kas tika izlaista 2005. gadā. Par filmu, skatiet iepriekš, tai ir arī turpinājumi.

https://thehistoryoftheboogeyman.weebly.com/evolution.html

Izlaists 1999. gadā, "Neskaties zem gultas" (Don't Look Under the Bed) bija Disneja pēdējais mēģinājums uzņemt šausmu filmu. Filma nedarbojās pārāk labi, taču parādīja daudzus Boogeyman spēkus, piemēram, iespēju pārvietoties no zem bērnu gultām visā pasaulē uz citu cilvēku skapjiem. [30]

https://thehistoryoftheboogeyman.weebly.com/movies.html