Ļaunais varonis labā grupā

Tulkojumā izmantoti fragmenti no diskusijām Krasta Krīvu mājas lapā. www.wizards.com

Ļaunais varonis labā grupā

Kāpēc šāds raksts? Iemesls tam ir tāpēc, ka personīgi es uzskatu ka pieaugušu spēlētāju grupā ļauns personāžs var lieliski iekļauties jebkurā partijā un sagādāt prieku un spēles baudījumu visiem – spēlētājam, pārējai grupai un arī spēles vadītājam. Lielākoties gan daudzi spēlētāji saista raksturojumu „E” (ar lielo burtu) ar slepkavu kas apzog un nogalina partijas biedrus un vispār atstāj aiz sevis nebeidzamu līķu virkni. Patiesībā ļauns personāžs, jo īpaši LE personāžs, grupā iekļausies vieglāk un mazāk plosīs partijas biedru nervus kā tipisks CG rakaris, kas regulāri ievāks sev daļu no visas partijas iegūtā laupījuma. Tādēļ arī šī apcere, lai parādītu kā tas ir iespējams nelaupot prieku nevienam.{readmore}

 

Spēles vadītāju nodaļa

 

gaida, ka es tūlīt pateikšu – jebkurš spēlētājs var spēlēt ļauno varoni tādu kādu viņš vēlas. Nepareizi! Ļaunais personāžs labā grupā jūsu kampaņās nav domāts jebkuram spēlētājam, jebkurai grupai un jebkurai pasaulei.

Alignment. Ne tikai ļaunā un labā sakarā, bet uz katriem diviem spēlētājiem te ir trīs viedokļi kā pareizi jāatspēlē un jāapspēlē šis termins. Tas ir tāpēc, ka noteikumi PHB ar nodomu ir atstāti visai miglaini, un BoVD un BoED tikai padara visu vēl sarežģītāku, bieži nonākot pretrunā ar PHB un viens ar otru. Tieši te ir loma GM. Izrunājieties ar spēlētājiem, izklāstiet savu viedokli par to, ko jūsu pasaulē nozīmēs alignment un kā tas izpaudīsies. Panāciet vismaz nominālu vienošanos.

Spēlētājs. Pirmais jautājums kas jums jāuzdod pašam sev skan sekojoši: "Vai šī čaļa/meičas PC padarīs kampaņu pilnvērtīgāku, nevis spēlētājs īstenos savu domu par neizmērojamu egocentrismu?". Ja esat pārliecināts ka tā nav, tad seko nākamais jautājums: "Vai šis spēlētājs spēlēs pilnvērtīgu ļauno varoni, kas nav stereotipisks ļaunītis, un kam būs pietiekami daudz smadzeņu smadzeņpodā lai izvilktu līdz vismaz otrajam līmenim?". Ja atkal atbilde ir „Jā”, seko trešais jautājums: "Spēlēt ļaunu personāžu nozīmē ielaisties sāncensībā ne tikai ar GM, bet arī ar pārējiem PC.Vai spēlētājs spēs ar vieglu sirdi pārdzīvot izgāšanos, vai pat personāža bojāeju?". Ja uz kaut vienu no šiem jautājumiem atbilde ir „Nē”, sakiet spēlētājam - "Nē".

Grupa. Kā jau minēju, ļauns PC ir pārējai grupai reizē biedrs un sāncensis. Sāncenša aspekts var kļūt grupai par smagu klupšanas akmeni, jo pārējiem spēlētājiem var rasties kārdinājums piebeigt ļaunīti. Sāncensība mēdz izcelt dienasgaismā ļaunāko, kas slēpjas cilvēka dvēseles dzīlēs, un jūsu kampaņā var sākties nevēlamas parādības kā metageimošana, PC rīkošanās absolūti OOC, lai tikai pieķertu ļauno PC. Ja jūs uzskatāt, ka tā var notikt – sakiet spēlētājam „Nē”. Žēl, ka jāsoda viens spēlētājs par citu spēlētāju spēles kultūras trūkumu, bet dzīve nav taisnīga. Kad partijā sāksies ķildas un savstarpēji apvainojumi, jūs būsiet tas, kam par to visu sāpēs galva. Ja pārējiem spēlētājiem patiks meistariski nospēlēts ļaunais varonis partijā, jo īpaši ja tas pamanīsies labu laiku pavazāt aiz deguna pārējos, jums ir paveicies.

Kampaņa. Daža kampaņa ir ar mērķi labā vārdā sameklēt laupījumu, mantas un naudu. Ļaunam personāžam tā ir lieliska ideja piesisties par kompanjonu šādai grupai. Kampaņā, kurā PC ir paredzēts darīt labus darbus un atalgojumā saņemt frāzi „labs darbs ir pats sev atalgojums”, tas var būt daudz problemātiskāk. Šajā gadījumā jums nopietni jāapspriežas ar spēlētāju par to, kāda būs PC motivācija. Ja tādu izveidot neizdodas, sakiet „Nē”.

Nē!!! Ja jums ir kaut mazākās šaubas par to, vai ļauna PC pielaišana kampaņā būs par labu, sakiet šo vārdu. Un palieciet pie tā. Nepakļaujaties čīkstēšanai, jo vairāk spēlētājs čīkst, jo vairāk jums ir iemeslu teikt „nē”. Ja jūsu nē tagad nav pieņemams, kas notiks tad, kad NPC vai cits spēlētājs viņu pieķers nozieguma vietā un spriedīs tam taisnu un ātru tiesu? Varu derēt, ka arī tad sekos čīkstēšana un žēlošanās par netaisnību. Un aizmirstiet par „tu apspied manu radošās domas lidojumu!” argumentu. Spēlētājam, kas nespēj izveidot interesantu un ne-ļaunu personāžu, nav nekādas radošās domas kas būtu apspiesta. Pielieciet tam punktu pirms tas sagraus jūsu kampaņu.

Pakariet viņus pie augstākā zara! D&D ir spēle kurā GM pārbauda savus spēlētājus. Parasti tas notiek pazemes labirintos, nomaļās vietās, pūķu midzeņos. Spēlētāji, kas liek lietā savu galvu, izdzīvo un tiek atalgoti. Spēlētāji, kas dara muļķības, apmaksā galīgo rēķinu. Ļaunam personāžam visa pasaule ir šāds pūķa midzenis. Šai rakstā es pieminēšu, kā katrs ļaunais darbs, ko PC pastrādā, piešķir GM vēl vienu virves gabalu kurā minēto PC kādreiz pakārs. Spēles vadītāja pienākums ir rūpēties, lai šī cilpa reiz savilktos ap minētā PC kaklu. Lasot Krasta Krīvu ziņojumu dēļus, es esmu bieži redzējis GM, kas pieļauj ļauniem PC slepkavot NPC gaišā dienas laikā, apvainot karaļus un pat dievus, dedzināt pilsētas, izkaut veselus novadus, un neviens par to pat ausi nepakustina. Pēc tam šie GM izsaka sašutumu, ka minētie ļaunie PC tā rīkojas. Vai tad jūsu pasaulē vairs nav neviena paša paladinu ordeņa? Nē? Tad ko dara tas ļaunais NPC, kas ir dzimis gadus divdesmit agrāk un tagad sēž uz karalistes troņa? Vai viņš tā sēdēs un skatīsies, kā kaut kādi izlecēji līdzīgi viņam pirms gadiem divdesmit nāks viņu nogāzt no troņa? Izveido paladinu ordeni, nodibini labā dieva templi, organizē kārtībsargāšanas un dumpinieku apkarošanas dienestu! Un izveido šīm organizācijām virkni NPC, kas spētu aizrāvušos PC vajadzības gadījumā arestēt, tiesāt un sodīt. Karjeras sākumā ļaunam PC nav ko baidīties no šādām organizācijām, tās ir aizņemtas ar citām lietām, bet ja PC sāk iegūt reputāciju, par viņu sāks interesēties. Aģentu nogalināšana tikai atbīdīs problēmu uz vēlāku laiku, organizācija vienkārši pārskatīs prioritātes un norīkos darbā spēcīgākus aģentus. Īpaša piezīme par vietām, kur tirgo maģiskas mantas. Vai kādreiz esat padomājuši, kāpēc tās pārdod preci par divkārt augstāku cenu nekā iepērk? Tāpēc, ka ar starpību tiek nosegta apsardze – muskuļi un maģija, kas garantē drošību un īpašuma neaizskaramību. Ja katrs rakaris ar pāris ranks prasmē sleight of hand vai masīvu divroci plecā varētu tā vienkārši ieiet veikalā un pēc tam iznākt ārā ar maisu ar maģiskām mantām plecā, tie visi jau sen būtu bankrotējuši. Un neaizmirstiet nolādētus ieročus, ja kāds izlecējs pieliek tev dunci pie rīkles, tu pasniedz to viņam. Pusdienu par brīvu D&D nebūs. „E” burts uz personāža lapas to nemaina, tikai paceļ likmes.

Ļaunais alignment

Cilvēkiem dažkārt rodas nepareizs priekšstats par to kas ir ļauns. Pirmām kārtām – „E” personāža lapā nepadara nevienu par maniakālu slepkavu - ja tādam personāžam nav nekādas izvēles, viņš ir kā izsalcis tīģeris – proti – neitrāls. Protams, ja tas jums būs izdevīgi, jūs nogalināsiet, bet atstāt aiz sevis slepkavību ķēdīti, kas norādītu uz tevi nav izdevīgi bet gan idiotiski. Būt ļaunam nenozīmē ka jūs nogalināsiet tikai tāpēc ka to varat. Nogalināt peļņas, mīlestības, uzticības, sabiedrības, ideju vārdā – tas padara jūs ļaunu reālajā dzīvē. Kāpēc lai tā nenotiktu arī D&D? Un beidzot, ļaunie personāži var izjust kā mīlestību, tā draudzību. Reālās dzīves ļaunākajiem pārstāvjiem daļai bija ģimenes un draugi, un viņi bija gādīgi un mīļi vecāki. Vai tas nozīmēja, ka viņi nemīlēja savus bērnus vai nebija ļauni? Dažkārt ļaunais var izrādīties pat visai cilvēcīgs, un tad tas paliek patiesi šausmīgi.

Tikai ne manā kampaņā!

Es iedrošinu katru, kas domā uz personāža lapas ievilkt burtu „E” vispirms tomēr aprunāties ar GM. Jums ir jāvienojas par pamatiem, kas īsti būs un ko nozīmēs tas „E”. Ja GM viedoklis ir: „tikai ne manā kampaņā!” – aizmirstiet par to. Var nepiekrist GM, bet tā ir un paliek viņa kampaņa, kuru viņš vada. Atcerieties, GM ir kā tiesnesis sportā. Un līdzīgi kā sportā, D&D bieži vien ir daudz svarīgāk, ka lēmums ir pieņemts, nevis ka notiek garas debates, vai šis lēmums ir bijis 100% precīzs. Cieniet GM un viņa autoritāti. Ja ar to nepietiek lai piekāptos, pameklējiet Krasta Krīvu ziņojumu dēļos – tur ir pārpilnam gadījumi ar lieliskiem, reālistiski izveidotiem ļauniem personāžiem un par tik pat daudz mirušām kampaņām un GM, kas atmetuši visam ar roku. Varbūt tad jums radīsies kāds priekšstats, kāpēc jūsu GM ir tik nepiekāpīgs.

Ja grupa ļauj jums izklaidēties ļaunā veidā, tad jums jāļauj arī viņiem izklaidēties. GM un pārējie piekrita riskam, nenolaupiet viņiem prieku no spēles. GM tērē daudz laika lai izveidotu kampaņu, scenārijus, NPC un visu kas ietilpst pasaulē, neiznīciniet to visu savstarpējos ķīviņos. PC nogalina PC, jaunie PC arī tiek veidoti ļauni, un pie pirmās izdevības tīri nejauši nogalina to PC, kas nogalināja viņa veco personāžu. Šis ir scenārijs, kas visvairāk atbaida kā GM, tā citus spēlētājus.

Ticams ļaunais personāžs

Atzīstiet, ir grūti būt ļaunam D&D, jo īpaši ne-ļaunā sabiedrībā. Kamēr labie personāži saduras ar briesmām tikai labirintos un pūķu alās, jūsu ienaidnieki ir visapkārt. Pilsētas sardze, labie priesteri, paladini un vēl daudzi daudzi citi. Dažam labam ļaunajam personāžam, par kuru man ir nācies lasīt Krasta Krīvu ziņojumu dēļos, nebūtu vajadzējis nodzīvot pat līdz pirmajam līmenim.Ja tu esi ļauns, muļķība ir netikums, kuru tu nevari sev atļauties. Ikviens GM, kurš ir savas DMG grāmatas vērts, ātri vien savilks cilpu ap jūsu personāža rīkli. Un pats ļaunākais – jūs pats tam piekritāt, tai mirklī kad uzrakstījāt „E” uz personāža lapas. Īsāk sakot, kā ļaunajam jums ir daži resursi, ar kuriem jāapietas saudzīgi.

Asinis. Asinis ir dārgs materiāls. Tās mēdz arī lipt pie rokām. Var gadīties, ka mirušajam ir palikuši vareni radinieki. Paladini sāks izmeklēt slepkavību virkni. Priesteri parūpēsies, lai mirušie pastāstītu visu ko zina. Īsumā, ja aiz jums vilksies ķēde ar līķiem, kāds to noteikti izsekos. Nogalini tikai tad, kad tas ir to vērts. Labā sekotāju asinis ir vēl lipīgākas, nogalini vienu, un viņu organizācija atsūtīs šī viena lempja vietā divus izmeklēt nāves cēloņus.

Tava miga. Vilks midzeņa tuvumā nemedī. Ja jūs kādu nogalināsiet, cilvēki sāks meklēt kādu, uz ko rādīt ar pirkstu. Ja jūs būsiet tuvumā, var gadīties, ka norādīs arī uz jums. Grupa ir jūsu miga, ja asinis tomēr ir jāaizlej, papūlieties nepiegānīt ar tām vietu kur pašam būs jāguļ. Sarīkot vienu vai vairākas gandrīz pilnīgas partijas „izmiršanas” pēc kurām jūs esat vienīgais izdzīvojušais un paturat visu kas partijai piederējis, tas liks daudzām uzacīm pacelties. No otras puses, ja partijas paladins ir gatavs apzvērēt, cik lieliska persona jūs esat un ka tas ir neiedomājami – pat iedomāties, ka jūs varētu nebūt nevainīgs – tas var izrādīties visai noderīgi. Var pat sanākt, ka partiju nolīgst tā paša nozieguma izmeklēšanai, kuru jūs izdarījāt. Tādā gadījumā lieciet lietā visu savu vainas novelšanas uz citiem prasmi, pierādiet ka esiet „E” burta vērts jūsu personāža lapā. Nevainība Precīzāk, pamanieties panākt, lai jūs neiekļauj aizdomās turamo sarakstā. Pamanieties panākt, lai cilvēkiem pazūdot, jūs būtu jebkur tikai ne attiecīgai vietai tuvāk par jūdzi un pie tam vismaz trīs sabiedrībā cienījami vīri spētu apzvērēt, ka tobrīd kopā ar jums ēduši vakariņas. Bez tam, ja jūs esat slavens un plaši pazīstams varonis, vai vismaz ceļojat tādā kompānijā, tad jums ir daudz mazāk iespēju tapt tādā sarakstā iekļautam. Jūs varat pat apsvērt iespēju izdarīt dažu labu darbu, kas jūs nostāda varoņa lomā, jo labie spēki līdzinās guļošam pūķim, Kad jūs parādāties tā tuvumā, tas pamostas un brīdi jūs novēro, vai nekārojat pēc tā dārgumiem. Ja tas nolemj, ka esat nekaitīgi, tas liekas gulēt tālāk uz otriem sāniem. Toties, ja jūs pamanāties sacelt troksni, tas paliks modrs un vērīgs. Tāpēc vai nu jums jāizvairās sacelt troksni, vai arī jāparūpējas, lai kāds cits izskatītos gatavs mazliet aptīrīt pūķa dārgumus. Un turieties atstatu, lai jūs neķer viņa dusmu pilnā dvaša! Ja kādu laiku paliksiet kluss, tas droši vien atkal laidīsies snaudā.

Atstatums Kad tiek izdarīts kaut kas ļauns, labie spēki parasti sastāda aizdomās turamo sarakstu. Jo ilgāk jūs paliekat vienā vietā, jo vairāk šis jūs sargājošais loks sarūk. Tā var būt gan svētība, gan lāsts reizē. Svētība, jo jūs varat būt projām mirklī, kad šis aizdomās turamo loks ir sarucis pārāk mazs. Lāsts slēpjas apstāklī, ka gudri cilvēki var piefiksēt, ka ļaunie darbi parādās kad ierodaties jūs, un pazūd kad jūs aizceļojat. Te gan var palīdzēt ļauno darbu sinhronizācija ar to, kā te ierodas un aizceļo kāds cits. Tas ir no tiesas noderīgi, ja slepkavības sākas tad kad nedēļu pēc jums ierodas vēl viena grupa, un apraujas tai aizceļojot.

Ļauno instrumenti

Blefošanas prasme
Šī prasme ir tikpat svarīga kā prasme elpot! Var simtprocentīgi droši apgalvot, jums pienāks mirklis, kad nāksies šos neatlaidīgos ļaunuma iznīdētājus novirzīt uz citu mērķi. Maģija Ja jūs pieprotat maģiju, tad tā ir gan jūsu draugs gan ienaidnieks. Ja nē - tad tikai ļaunākais ienaidnieks. Ļaunuma aura pielips jums kā dadzis kažokam, lai katrs profāns ar detect evil spētu to noteikt. Varbūt tāpēc maģiju nepieprotoša ļaunā personāža pirmajam maģiskajam priekšmetam ir jābūt mind-shielding gredzenam. Ceru, nevajag paskaidrot iemeslu? Jūs to mantojāt no savas nelaiķa tantes, un tante Agata kapā otrādi apgrieztos, ja jūs šo svēto piemiņas mantiņu novilktu. Prasme knowledge arcane arī ir noderīga, arī ja tā ir cross-class, lai spētu atpazīt jūsu ienaidnieku ieročus. Vismaz bez īpašiem apvainojumiem no GM puses jūs varēsiet izgriezt savam kārtējam upurim mēli lai būtu drošs, ka kāds nejēga priesteris ar savu nožēlojamo speak with dead burvestību nespētu ļaut mironim no viņpasaules norādīt uz jums. Tas pats princips jums ļaus zināt to, kā darbojas invisibility un nepieļaut ka kāds labais personāžs jūs neredzams izseko. Ja jūs pats pieprotat buršanos, apsveicu - jūsu rīcībā ir ļaunuma pavēlnieka meistarrīki! Vienkārši paņemiet rokās PHB un izlasiet to, kas ir sakarā ar jūsu personāža maģiju, tur ir daža laba absolūti satriecoša maģija. Vienkārši izmantojiet modify memory lai pārliecinātu kādu nelaimīgo ka tas pastrādājis noziegumu jūsu vietā, un pēc tam izmantojiet uz viņu arī misdirection lai piesaistītu viņam paladinu uzmanību. Tikai viegls mājiens vajadzīgajā virzienā, un taisnīgums uzvarēs, bet ne jau pār jums. Tikai brīdinu - nekļūstiet pārāk pašpārliecināts - vienmēr atradīsies kāds, kas šo lietu piepratīs labāk par jums. Pārlieka lepnība ir kaut kas tāds, ko jūs nevarat atļauties.

Smadzenes Lietojiet tās! Vienmēr! Lai jūs izsekotu, pretinieks balstās uz jūsu atstātajām pēdām. Pēdas diemžēl paliek vienmēr, tomēr rūpīgi plānojot, tās būs visai neskaidras, vai vedīs pavisam citā virzienā. Rīkošanās bez plāna sagādās jūsu vajātājiem lielisku pavedienu kas aizvedīs viņus tieši pie jums.

Ko nozīmē chaotic evil, neutral evil and lawful alignment

Pastāv liela atšķirība starp chaotic evil, neutral evil un lawful evil. Ļaujiet man vēlreiz to atkārtot. Pamatā argumenti ir bāzēti uz PHB.

Chaotic evil Šis ir alignment kas grupā sagādā vislielākās nepatikšanas, tomēr galvenais vainīgais ir nevis ļaunā bet gan haosa daļa. Tikai paskatieties uz haotiķa negatīvajām iezīmēm - pārgalvība, pastāvošās varas noliegšana, patvaļīgas rīcības, bezatbildība. Īsumā "C" personāžs neapzīmē grupas locekli, uz kuru varētu paļauties. Haosa citas iezīmes ir brīvība, spēja pielāgoties un spēja mainīties. "CE" sevī tādējādi apvieno absolūti amorālu personību. Tā kā "CE" nevada nekādas ētikas normas, tad citu personāžu tiesības ir paredzētas tikai tam, lai tās tiktu izmantotas "CE" par labu vai aizmirstas kā lieks apgrūtinājums. Līdz ar to "CE" ir visgrūtāk sadzīvot grupā. Kāpēc gan lai personāžs, kas absolūti neciena tādas vērtības kā taisnīgums, morāle, likumība un vienlīdzība, pievienojas grupai kas cīnās par to lai šīs vērtības uzturētu? Šajā gadījumā ir svarīgi rūpīgi aprunāties ar GM un kopīgi atrast atbildi uz šo " kāpēc?". Liels finansiāls ieguvums darbojas tikai kādu laiku, līdz "CE" personāžam grupa nonāk līdz vienai vietai un viņš izlemj ka kaut kas ir jāmaina. Vislabākais iemesls, ar ko man ir nācies saskarties, bija nepieciešamība sadarboties lai apturētu sajukušu BBEG no pasaules iznīcināšanas - pat "CE" nevēlas nomirt pirms tam atvēlētā laika

Neutral evil PHB apgalvo ka būt ļaunam nozīmē "darīt pāri un apspiest citus". Pirmais jautājums ir - kāpēc šāds personāžs ir ļauns? Varbūt viņam vienkārši nav līdzjūtības, vai arī viņs līdzjūtību uztver kā vājumu. Varbūt viņš vienkārši ir gatavs sasist pāris olas omletei. „NE” personāžiem nav īpašu pretenziju pret darbošanos jebkādā grupā, taču viņiem nav arī nekādu īpašu iemeslu to darīt. Atkal jums kopā ar GM nāksies rūpīgi piestrādāt pie iemesla, kāpēc jūsu personāžs pievienojies šai grupai, kas orkus apkaro tikai pa pusei, nevis līdz pēdējam kviecējam šūpulī, vai arī lien vai no ādas ārā lai izglābtu pāris bērnus, kas paši uzprasījušies uz nepatikšanām neklausīdami savus vecākus. Labs iemesls būs nepieciešams, taču tas vismaz nebūs tik ierobežojošs kā „CE” gadījumā.

Lawful evil Likumpaklausīga personāža raksturojumā ir vārdi „uzticība”, „gods”, „paklausība autoritātēm” un „paļāvība”. Kā kaut ko tādu var apvienot ar ļaunumu? Iesaku sākt ar negatīvajām likumpaklausīga personāža tendencēm - aprobežotu redzesloku, turēšanos pie tradīcijām par katru cenu, paradumu visu un visus novērtēt ar savu mērauklu un nespēju piemēroties mainīgiem apstākļiem. Aprobežots redzesloks un paradums visu un visus novērtēt ar savu mērauklu ir vienkārši - tikai beigts orks ir labs orks! Paklausība ekstrēmā veidā noved pie rokaspuišiem. Bet kā ar uzticību, paļāvību un goda izjūtu? Tās ir īpašības, kas padara „LE” personāžu par tik lielisku grupas locekli. „LE” personāži mīl kompāniju un sekojoši arī savu grupu. Viņi atradīs veidu kā iedzīvoties, pat ja tas nozīmē uz laiku palikt savas ļaunās tendences sāņus kopēja labuma dēļ. No otras puses, viņi var uzskatīt ka tas ir viņu pienākums darīt melno darbu partijā. Ja tas nožēlojamais orks atsakās runāt, jums tikai mazliet jāpamanās palikt ar viņu divatā „pasargāt gūstekni”. Mazliet jūsu „profesionālo iemaņu” un kad grupa atkal atgriezīsies, jūs izjutīsiet dziļu nožēlu par to, ka orks jūs pārsteidza un mēģināja aizbēgt. Protams, jums nācās viņu nogalināt, taču par laimi jums tagad ir virziens, kurā meklēt pārējos orkus ar ķīlniekiem.

Ļauns personāžs

Es uzsveru vārdu - personāžs. Dažs labs uzskata ka pietiek tikai uzrakstīt uz lapas „E”.

Kāds ir jūsu ļaunums Ļaunums mēdz būt dažāds, un ne visas ļaunās lietas dara tikai ļauni personāži. Assasins var bez domāšanas nogalināt, taču nekad nespīdzinās vai nemocīs cilvēkus. Raktuvju īpašnieks, kam peļņa ir svarīgāka par darba drošību un kura raktuvēs strādniekiem slikto apstākļu dēļ patstāvīgi draud briesmas, var būt absolūti nespējīgs nogalināt pats savām rokām un tai pašā laikā ignorēt biežos negadījumus. Jā, nav obligāti jābūt konsekventam. Tāpat padomājiet par apstākļiem. Kāds, kas ienīst orkus, ar divroci izslaktēs orku zīdaiņus līdz pēdējam, bet lai dievs stāv klāt tam, kas viņa klātbūtnē sadomās darīt pāri cilvēka bērnam. Īsumā, apdomājiet, ko jūsu personāžs darīs un ko nedarīs, uz ko būs un uz ko nebūs spējīgs nekādos apstākļos.

Kāpēc jūsu personāžs ir ļauns? Visnožēlojamākais ļaunais personāžs, ar ko jums var nākties saskarties, ir tips, kas spīdzina visus NPC, ar ko spēj tikt galā, un uz jautājumu kāpēc viņs to dara, atbild - tāpēc ka es esmu ļauns. Dieva dēļ, ja gribat spēlēt psihopātu, tad spēlējiet to vismaz ticami. Iegrimstiet personāža dvēselē un papūlieties noskaidrot, kāpēc viņu tā sajūsmina spīdzināšana. Protams, D&D ir visādi personāži, piemēram, blekgardi dara ļaunumu ļaunuma dēļ, bet pat šajā gadījumā pastāv jautājums, kāpēc viņi par tādiem kļuvuši. Patiesībā šeit var derēt ikviens iemesls, kāpēc cilvēki kļūst ļauni reālajā pasaulē. Mīlestība. Naids. Alkatība. Rasisms. Skaudība. Tie visi ir lieliski attaisnojumi D&D tieši tāpat kā reālajā pasaulē. Cits lielisks motīvs „LE” varoņiem var būt ideālisms. „Mērķis attaisno līdzekļus” ir lielisks „LE” tipa sauklis, „ kad orki būs izmiruši kā suga un cilvēki būs drošībā, jūs man par to paldies pateiksiet!” Visbeidzot neaizmirstiet arī par tumšajiem dieviem. Personāži var kalpot tiem baiļu dēļ, perversā apbrīnā vai arī cerot uz atalgojumu, un kalpošana noteikti būs saistīta ar ļaunu darbu veikšanu. Īsumā, ja jūsu personāžam jādara ļaunas lietas, tad lai tam ir iemesli.

Kā jūsu personāžs kļuva ļauns? Ja vien jūs neesat izvēlējies "vienmēr ļaunu" rasi, jūsu personāžs dzīvi sāka kā balta lapa. Vai jūs audzināja kā ļaunu, ja nē, tad kā jūs nonācāt uz tumsas takas un kāpēc? Vai tas notika lēni un nemanāmi, vai arī ceļs bija kā krītošs meteors? Kā jūs pielāgojaties jaunajai dzīvei un jaunajām ētikas normām, un kā jūs tikāt vaļā no vecajiem paradumiem?

Kā jūsu personāžs attaisno savus ļaunos darbus? Ir tikai normāli saņemt izglītību, kuras sastāvā ir tēze ka darīt pāri citiem ir slikti. Kā jūsu personāžs apiet šo problēmu, vai arī viņs apzinās ka viņa darbības nav labas un mocās vainas apziņā? Tas var būt visai bīstami, jo tas var izraisīt vēlēšanot tapt notvertam. Vienkāršākais atrisinājums ir iztikt bez izglītības. Pusorks, kas izaudzis orku ciltī, savu mūžu nav dzirdējis par tādu lietu kā žēlsirdība. „CE” personāžs var uztvert savu sirdsapziņu kā barjeru, kas ierobežo viņa brīvību un kas ir jāsagrauj. Reti kurš uzskata sevi par ļaunu, tāpēc cilvēki parasti izveido veselas melu sistēmas lai tikai neskatītos sev acīs. Minētie raktuvju īpašnieki, piemēram, var mierināt sevi ar domu, ka ekonomija uz drošības rēķina ir vienīgais veids kā darbināt raktuves un ļaut izdzīvot pilsētiņas nabadzīgajiem iedzīvotājiem. „LE” bieži izmanto kā attaisnojumu komandlīniju. Ja priekšnieks pavēl padotajam kādu nogalināt, priekšnieks tiek cauri sveikā, jo nav nevienu nogalinājis, un arī padotais ir tīrs, jo tikai izpildījis pavēli. Cita „LE” stratēģija ir pienākuma apziņa. Ja cena par sabiedrību bez orkiem ir netīra sirdsapziņa, tad mans gods un pienākums pret sabiedrību ir dzīvot ar šo vainas apziņu. Atkal atminieties par tumšajiem dieviem. Ja jāizvēlas kādu nogalināt vai arī izbaudīt Hektora dusmas, tad jūs esat nevis slepkava bet gan upuris. Pat ja jūs pat nemēginājāt meklēt patvērumu pie Pelora... Īsumā, tieciet galā ar to urdošo balsi jūsu galvā.

Kā jūs izvairaties no labā kalpotājiem? Vairums slikto klišejisko ļauno personāžu nekad nebūtu spējuši nodzīvot līdz pat pirmajam līmenim. Ja jūs neparūpējaties par pēdu slēpšanu, jūs noķers. Izdomājiet veidus, kā jūsu personāžs pamanās palikt brīvībā. Piemēram, raktuvju īpašnieks var paziņot darbiniekiem, ka žēlošanās par darba drošību panāks tikai raktuvju slēgšanu un bezdarbu. Isdomājiet dažus asprātīgus veidus, kā jūsu personāžs cīnījies ar tasnīgumu un ticis cauri sveikā.

Kāpēc jūs esat grupā? Tas jau ir atbildēts „alignment” sekcijā, tomēr atkārtot par ļaunu nebūs.

Kaut jel kādas labas īpašības? Šī ir neobligāta, taču ieteicama sadaļa. Es vienmēr esmu uzskatījis ka tikai ļauni personāži ir kā papīra figūriņas bez dziļuma un pilnības. Piešķiriet savam personāžam arī pāris labas īpašības. Kā jau augstāk minēts, reti kurš sevi uzskata par nelieti, sekojoši ir ļoti iespējams, ka jūsu personāžs var ienīst dažas ļaunuma izpausmes un aktīvi pret tām cīnīties. Dažs ļaunais personāžs lieliski spēj būt arī džentlmenis kas tur doto vārdu, šī īpašība var piemist pat „LE” blekgardam. Piešķiriet personāžam vājību pret bērniem un veciem cilvēkiem. Šāda īpašība ne tikai dos jums iespēju rast kopējas intereses ar grupu, bet pat iespēju kļūt par varoni, kas izglābis kādu bērnu.

Kad viss tomēr aiziet greizi

Tātad jūs ievērojāt vislielāko piesardzību un likāt lietā smadzenes, bet jūsu grupa jūs tik un tā pieķēra. Mēdz izkrist „1” uz jūsu kauliņa un tāpat arī mēdz gadīties „20” uz „sense motive” pārbaudes, vai kāds no partijas biedriem vienkārši uzskrien virsū jūsu mahinācijām. Jums tad atliek tikai trīs iespējas. Pirmā ir iespēja izlabot lietas. Jums priekšā būs smagas dienas, dariet to tikai ja esat pārliecināts ka tiksiet ar to galā. Otrā iespēja ir miegā aizgriest pārējai grupai rīkles. Šai opcijai ir virkne trūkumu. Personāža līmenī to ir grūti attaisnot. Uzticība ir likumpaklausīga izpausme, tāpēc ir maz ticams ka to izdarīs „LE” personāžs. „CE” uz to ir daudz vieglāk spējīgs iziet, tomēr pat tad jūs un grupa pavadījāt kopā daudz labu brīžu. Draugus nogalināt nav viegli, bez tam tas tikai palielina asiņu biezumu uz jūsu rokām. Ja grupa uzdūrās jūsu atstātajām pēdām, nav garantijas ka to neizdarīs vēl kāds. Bez tam, arī te var palikt jaunas pēdas. Ārpuspersonāža līmenī - nav nekāds prieks faktā, ka tavu iemīļoto personāžu miegā nogalina. Tāpat arī GM nav nekāds prieks redzēt, kā rūpīgi gatavotā kampaņa aiziet grāvī. Trešā iespēja ir tā labākā - aiziet no grupas. Pasakiet GM ka jūsu personāžs ir kļuvis nespēlējams, un aizzodzieties projām. Pārējie spēlētāji un GM būs pateicīgi, ka jūs nesagrāvāt kampaņu. Uzrakstiet pāri sava personāža lapai uzrakstu „atvaļinājies” vai vēl labāk - atdodiet to GM kā nākamo BBEG. Varbūt būs grūti šķirties pierastā personāža, bet tā ir maksa par to, ka izvēlējāties spēlēt ļaunu personāžu labā grupā. Paņemiet jaunu lapu un uzbūvējiet sev jaunu personāžu, jo visas labas ļaunās lietas beidzas pārāk ātri.

Noslēgumā

Katram cilvēkam mēdz būt kāda ēna dvēselē. Zigmunds Freids rakstīja, ka sadistam vajadzētu kļūt par ķirurgu, tad viņš varētu reizē šķērēt cilvēkus un tiem palīdzēt. Skumjā patiesība ir tā, ka ne kurš katrs spēj kļūt par ķirurgu. Par laimi mums ir D&D. Šeit mēs varam izspēlēt savas tumšās puses nenodarot pāri nevienam. Ja jūs spēsiet nospēlēt savu ļauno personāžu tā ka tas patiks arī pārējai grupai, tad esat laimīgi izmantojis savu tumšo pusi lai kļūtu par izklaidētāju. Tāpēc, kad spēlējiet ļauno PC, kaliet plānus, dariet pāri citiem, nogaliniet un izpriecājieties par to kopā ar pārējo grupu. Atcerieties - tā ir tikai spēle, izbaudiet to!