Ļoti īsas ziņas 2014-06-09

1.

Izgudrots ģipsis, kas sadziedē ievainojumus pat par 80% ātrāk 3
Autors: NOZARE.LV. 2014. gada 31. maijs

Kāds turku students ar trīs dimensiju drukas palīdzību izveidojis jauna tipa fiksatoru lūzumiem un citiem savainojumiem, kas, izmantojot ultraskaņas tehnoloģiju, spēs dzīšanas procesa ilgumu samazināt par 38% līdz pat 80%, vēsta tehnoloģiju portāls Wired.
Ultraskaņas izmantošana dažādu ievainojumu ārstēšanā jau ir pazīstama vairāku gadus, tomēr galvenais šķērslis tās plašākai izmantošanai ir bijis ģipsis, kas neļauj vibrācijām piekļūt savainotajai vietai. Ar šo problēmu ticis galā turku students Denizs Karasahins, kurš "ģipsi" izstrādājis nevis no ģipša, bet gan speciāla materiāla, ko izmanto 3D drukāšanā.

 

 

Jaunais fiksators tiek izgatavots 3D printerī pēc tam, kad datorā ievadīti cietušās ķermeņa daļas izmēri. Atšķirībā no ģipšiem, tas nostrādāts tīklveida struktūrā, kas ļauj ādai labāk elpot un neļauj izveidoties nepatīkamajai niezei un smakai. Karasahina izveidotajam fiksatoram iespējams pieslēgt speciālu ultraskaņas ģeneratoru. Katru dienu 20 minūtes veicot procedūras, iespējams panākt sadzīšanas laika samazināšanos no 38% līdz pat 80% atkarībā no lūzuma veida.
Kā norāda Wired, vienīgais jaunā "ģipša" trūkums ir, ka uz tā nav iespējams parakstīties.
www.diena.lv/tehnologijas/...

2.

Pasaules lielākā papīra lidmašīna cieš aviokatastrofā.
02.jūnijs 2014

Tie, kam palaimējies piedzimt pirms datorēras sākuma, papīra lidmašīnas nav nekas svešs. Tās prata meistarīgi izlocīt jebkurš bērns un jebkurš pieaugušais.
Pima aerodinamikas muzeja darbinieki nolēmuši atgādināt par tādu izmirstošu parādību kā papīra lidmašīnas. Viņi ķērušies pie darba un uzbūvējuši pasaulē lielāko šāda veida lidaparātu.
Milzu papīra lidmašīna sanāca 13,7 metrus gara, spārnu platums 7,2 metri un kopējais lidmašīnas svars 360 kilogramu. Tiesa gan, lidmašīna nav izlocīta no tapešu ruļļiem vai avīžu lapām. Kā materiāls izmantots gofrētais kartons, ko parasti lieto preču iesaiņojumā.
Lielais lidojošais objekts, jeb Arturo Desert Eagle, kā to nodēvējuši paši muzeja darbinieki, tika pacelts pusotra kilometra augstumā un tad palaists savā vaļā. Lidojuma laikā Arturo Desert Eagle pamanijās sasniegt 160 km/h lielu ātrumu. Diemžēl, izmēģinājums beidzās ar aviokatastrofu – lidaparāts ietriecās zemē. Tam par iemeslu bija slikti nostiprinātas dažas kartona detaļas, kas neizturēja lielo gaisa pretestības spēku.

www.kasjauns.lv/lv/zinas/1555...